|
Ja, det er der mange holdninger omkring, og jeg har været meget i tvivl om hvilket udsagn der er det rigtige. Der er vel to muligheder: højre- eller ventre om. Højre om: Mange mener vel at vi kører højre om i rundkørslen, da vi starter ud med at dreje til højre, samtidigt med at vi kører i højre side af vejen. Venstre om: Når vi kører rundt i rundkørslen, kan vi jo også sige at vi kører venstre om, da rundkørslen hele tiden er på vores venstre side. Jeg ved ikke, men har prøvet, hvad der er rigtigt. Jeg tror jeg har brugt begge udsagn, til at beskrive det samme. Uret i køkkenet, går jo med uret, men går det højre eller ventre om midten? Og hvorfor bruger vi ikke bare dette udsagn i rundkørslen? Jeg håber dette indlæg, kan skabe en hyggelig søndagsdebat. Hvor vi forhåbentlig kan komme frem til det korrekte udsagn :) Glædelig Jul! |
Hvis du for eksempel kører på en vej der drejer til venstre, da ville du jo ikke kører til venstre, men blog følge vejens retning. Når du er i en rundkørsel kører du heller ikke til venstre, du følger vejens retning... af samme grund, skal du kun blinke for at komme ud af rundkørslen.
Så i mit hoved, kører kan højre rundt i en rundkørsel :)
Bliv gratis medlem