Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Kender du "Vector"?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 12
Indlæg ialt: 35
Fra  Noir Desire, Danish Design Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har sendt nogle pdf-filer til en produktion i Lithauen som skal trykke illustrationer/logoer.

Problemet er at han skal have dem i "Vector" filer. Er der nogen der kan vejleder mig om hvordan man lige ordner det?

Pft!

Christina 

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:39

Vector filer kan ikke dannes ud fra en pdf fil. En vector fil er grafik baseret på matematiske former. Normalt når man får designet et logo, får man også vector filen med.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 16:41

Ideen i vector grafik er så at det kan skaleres i alle størrelser uden tab af kvalitet. (-:

Tilmeldt 28. Apr 12
Fra  Noir Desire, Danish Design Skrevet kl. 16:49

Okay tak for svar. Jeg har selv lavet mit i illustrator - er der nogen mulighed for at man kan åbne min fil i et vector program og så gemme det i vector så det omdannes til en vector fil?

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 16:53

Nej det kan man heller ikke desværre (: Men så vidt jeg ved kan du lave vector grafik i illustrator

Fra Roskilde
Tilmeldt 22. Dec 11
Skrevet kl. 16:55

Illustrator er et vectorprogram, og hvis du gemmer dit design som en .ai-fil, skulle det heller ikke været noget problem for dem trykke det. Ellers kan man altid åbne sin bitmap-fil i Photoshop og gemme den som en .eps, hvilket trykkerier også skulle være i stand til at kunne åbne. Om det rent faktisk er "ægte" vectorgrafik er fuldstændig ligegyldigt for, om det kan trykkes eller ej - det har kun noget med kvaliteten at gøre, og hvis billedet har en høj nok opløsning, kan man ikke se forskel på vectorgrafik eller bitmapgrafik alligevel.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Mar 08
Skrevet kl. 16:56

Ser ud til jeg har svaret lidt ud over evner her.  Det lader til at illustrator gemmer i pdf format, og i det tilfælde at det rent faktisk er vector grafik du har lavet kan du selvfølgelig godt gøre det.

Tilmeldt 28. Apr 12
Fra  Noir Desire, Danish Design Skrevet kl. 17:09

tak for alle de gode svar. 

Herlevsen: jeg ved ikke om det er vector grafik jeg har lavet i illustrator, ikke bevidst ihvertfald! 

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 17:24

Når jeg laver vektor grafik laver jeg det i Illustrator. Den fil han sikkert gerne vil have er hvis du trykke gem projekt og så laver den en .ai fil. Det er vist den fil han søger. 

Where there is harmony, there is victory :) 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)