Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan IKKE få nemkonto til virksomhed, så kan ikke få de 18,950,- i godtgørelse, HJÆLP

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Så er jeg igen i stærk modvind :( ja min nye bil er også død, men det er anden sag ;)

Jeg har tilmeldt mig et kursus (4250 egenbetaling) og betalt egenbetaingen, med håb om jeg skulle have VEU godtgøresle fra staten mens jeg var afsted, men nu ser jeg så at de skal gå ind på min nemkonto i virksomheden, men så kommer problemet.

Jeg har kontaktet min bank og alle andre banker og de vil ikke give mig en nemkonto da jeg er RKI registret.

SKAT siger jeg SKAL have den, men det er bankerne ligeglade med..

Så står overfor et lille problem, hvordan skal jeg lige forsørge mig selv i 1 1/2 mdr, kan jo ikke arbejde i tidsrummet og aften og tidlig morgen for mørkt til min service

Sort arbejde "må" vi jo ikke yde så håber nogen har svar på min bøn

evt udenlandske banker der kan lave nemkonto ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er bestemt ikke god bankskik ikke at ville oprette nemkonto. Der er klare regler for, at de skal ha meget gode grunde til ikke at ville, og RIK er ikke alene en god nok grund. 

Dog skal den myndighed eller den skole der skal udbetale pengene til dig, finde en anden måde at betale dem på, og evt hjælpe dig til en nemkonto, så pengene skal du nok få - citat fra dette link er lige under linket

http://www.socialeretshjaelp.dk/Bankers-afvisning-af-NemKonto.1820.aspx

Der er en meget lille gruppe, der af en eller anden grund ikke kan få oprettet en konto i en bank. De må kontakte den myndighed, som de skal have penge fra. Myndigheden har pligt til at udbetale pengene og kan eventuelt hjælpe med at finde en holdbar løsning på problemet.”

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:35

Hej John

Mange tak for dit link og svar

Det er undervisningsministeriet der skal udbetale pengene, men hvordan kan man hive fat i dem og forklare at jeg ikke kan få en nemkonto ?

Det er vel blot staten der står for dette ikke ?

Mikkel

Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:02

Har tidligere hjulpet unge med et lignende problem, løsningen var at kontakte en sagsbehandler som kontaktede banken og alt gik igen i orden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)