Jeg tror også der skal mere kød på for at lokke investorer i folden, men det kunne være interessant at vide, om mange af disse forslag til investorer i størrelsesordenen 1 mio faktisk, trods hvad jeg venter, giver seriøse henvendelser på noget der ligner "one-liners"
Jeg siger ikke, at alle disse ting skal med (kan jo være ganske individuelt), men ganske mange af dem i alle fald, hvis jeg skulle være interesseret nok til at ville henvende mig: (Copy paste fra tidl)
Beskriv alder og evt. ægtestand og lidt om dine eller jeres økonomiske forhold. (hjemmeboende – lejlighed – eget hus - business-angel - succesrig forretningsmand o.l.)
Beskriv i hvilken virksomhedsform du vil køre projektet, er det personligt selskab, I/S, ApS osv.
Beskriv hvor i landet projektet skal køre – hvor vil evt. personlige møder under forløbet finde sted.
Beskriv projektet så godt du kan/tør - det er ikke så farligt som du tror.
Beskriv hvor længe du har arbejdet på det og præcist hvor langt det er nået - herunder hvornår en indtjening forventes at begynde.
Beskriv egen investering - herunder også, om investor penge udelukkende går til noget eksternt, eller om de også skal dække løn til dig selv fremover.
Beskriv hvem der arbejder med det og hvor mange timer (fuldtid) du forventer - eller om det er en bi beskæftigelse for dig eller de øvrige.
Beskriv evt. anden belåning - bank eller familie eller andre - og investors stilling i tilbagebetalingsrækken – har du nej fra banken, så tag bare den oplysning med fra starten.
Beskriv beløb – evt. i et interval, som du behøver og beskriv om du venter alt på en gang, eller i rater efterhånden som ting skrider frem og måske beviser sig selv..
Beskriv din tilbagebetaling - vær dybt realistisk - nævn et rentespænd du forventer at betale - forklar om det er lån eller indskud i ejerandel.
Beskriv investors øvrige forventede deltagelse - indflydelse eller ikke – medejer eller ikke.
Beskriv om du tidl. har lavet noget lignende, og hvis med succes - beskriv det kort.
Læs oplægget/ansøgningen igennem og vær sikker på det er fri for stavefejl eller grove grammatiske fejl