Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Nu kan jeg se, at revisor Peter allerede har svaret på dit spørgsmål, men burde du ikke oprette Gnyffeli... som et binavn under dit firma.

Det kunne måske spare dig for en masse juridisk ævl om at gnyffe.. er en juridisk enhed under et andet cvr. nr.

Ved ikke helt, hvilken konsekvenser det har, at oprette binavne under cvr. nr - men slår man op på cvr.dk, så kan man se, at nogle firmaer har en lang række binavne registreret under samme cvr. nr.

Som det tydeligt fremgår at mit indlæg, så ved jeg ikke så meget om det at oprette et binavn, har bare hørt noget, og set lidt - og tænkte, at det måske kunne være løsningen på dit problem - du kan eventuelt selv undersøge noget om det - eller det kan være revisor Peter ved lidt mere konkret om det overhovedet er aktuelt for dig

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:52

Man kan kun have binavne hvis man har et selskab. Løsningen for enkeltmandsfirmaer som Nathansen Consulting kunne være at ændre navnet til "Nathansen Consulting / Gnyffelignyf v/Tanja Nathansen". Så vil firmaet dukke op på cvr.dk uanset hvilket af de to firmanavne man søger på.

Desuden kan du ikke have 2 CVR numre som enkeltmandsvirksomhed. Firma nr 2 vil få et SE nummer (som ikke er det samme), og så vil det ikke komme op på cvr.dk

Det var den forklaring jeg fik da jeg skulle bruge navn nummer 2.

/Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hej Tanja

Du kan godt have flere firmaer under samme CVR-nr. Hvis det er et personligt ejet firma - altså enkeltmandsfirma, kan du dog ikke få binavne som selskaber kan. Du kan alternativt vælge at ændre dit firmanavn så det indeholder begge navne f.esk. adskildt med en skråstreg. Du kan også ændre i branhcen - man kan have én hovedbranche (som vil blive vist på www.cvr.dk) og op til 3 bibrancher.

Du kan også vælge at nedlægge Miradesign.dk og fortsætte med Nathansen Consulting på det samme CVR-nr. Du skal dog være opmærksom på hvis der er varelager eller maskiner i Miradesign der bliver overdraget til en anden virksomhed eller overgår til privat forbrug. Dette skal nemlig opgøres og indsendes på en ophørsblanket (rubrik 4-6). Hvis dette ikke er tilfældet kan du blot ændre oplysningerne på dit CVR-nr. på en ændringsblandket. Du kan også selv ændre virksomheden elektronisk - dette kræver digital signatur. Både blanketter og onlineløsningen findes på www.webreg.dk - her kan du også bestille en digital signatur. Kontant evt. SKAT vedr. regnskab.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 20:22
Hej alle

Tak for jeres svar - det er en stor hjælp.

Det var faktisk Skat i Horsens, der anbefalede et SE-nummer til MiraDesign. Men de er skam flinke,  så de vil nok også hjælpe mig med at nedlægge det igen. Bare træls, ikke at have fået ordentlig vejledning fra starten.

Men hvordan skal jeg mon lukke det i praksis? Skal jeg lade være med at sælge noget og lukke min hjemmeside indtil MiraDesign officielt er nedlagt? Og derefter kan jeg så ændre navnet på Nathansen Consulting, så det fx hedder Nathansen Consulting/MiraDesign?

Godt at se, at E og S er her.

Mvh Tanja MiraDesign - hvis du vil have smykker ingen andre har
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:20

Hej Tanja.

Sådan som jeg køre det er således (anbefalet af skat selv)

hver gang jeg skriver en faktura, køre jeg den med faktureringen opdelt..!

• det vil sige at jeg skriver en faktura med det firmanavn som tilhøre det givne selskab og produkt.

• alle firmaer køres fra samme bank kontonummer til regninger

• alle firmaer køres fra samme bank kontonummer til faktura

• Alle billag, bliver indskrevet i bogføringen, i dato rækkefølge så det passer med bankkonti bevægelser

• Skat er ligeglade med hvad der står som firmanavn på de faktura du skriver, bare adressen passer med dit registrede Firmanavn på dit CVR nummer.

• Skat er ligeledes ligeglade med hvad der står på faktura af faktura nummer, bare nummer rækkefølgen er sammenhængende, og der ikke mangler billag/faktura.

Men alt dette bør du kunne få svar på hos skat, eller hos revisor, og for at undgå at de "kommer efter dig" så tag snakken med dem, og få det på skrift fra dem... så du kan dokumentere at de på et tidspunkt har sagt/skrevet hvordan det kan køres.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:03
Hej cheops1

Tusind tak for info!

Mvh Tanja MiraDesign - hvis du vil have smykker ingen andre har
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)