Hej Nu kan jeg se, at revisor Peter allerede har svaret på dit spørgsmål, men burde du ikke oprette Gnyffeli... som et binavn under dit firma. Det kunne måske spare dig for en masse juridisk ævl om at gnyffe.. er en juridisk enhed under et andet cvr. nr. Ved ikke helt, hvilken konsekvenser det har, at oprette binavne under cvr. nr - men slår man op på cvr.dk, så kan man se, at nogle firmaer har en lang række binavne registreret under samme cvr. nr. Som det tydeligt fremgår at mit indlæg, så ved jeg ikke så meget om det at oprette et binavn, har bare hørt noget, og set lidt - og tænkte, at det måske kunne være løsningen på dit problem - du kan eventuelt selv undersøge noget om det - eller det kan være revisor Peter ved lidt mere konkret om det overhovedet er aktuelt for dig |
Man kan kun have binavne hvis man har et selskab. Løsningen for enkeltmandsfirmaer som Nathansen Consulting kunne være at ændre navnet til "Nathansen Consulting / Gnyffelignyf v/Tanja Nathansen". Så vil firmaet dukke op på cvr.dk uanset hvilket af de to firmanavne man søger på.
Desuden kan du ikke have 2 CVR numre som enkeltmandsvirksomhed. Firma nr 2 vil få et SE nummer (som ikke er det samme), og så vil det ikke komme op på cvr.dk
Det var den forklaring jeg fik da jeg skulle bruge navn nummer 2.
/Lasse