Nu her mens jeg er god igang med at få styr på alt okring opsætning af en webshop.
Så kommer min kæreste ind og spørg mig om hvad det ville få for hende hvis jeg opretter min webshop som firma Meningen med shoppen var at starte stille og roligt op da jeg har deltids arbejde ved siden af.
Og derfor ikke hopper ud i det på fuld tid (i nu ), men jeg lader mig moms og CVR registrer med det samme når jeg har styr på det sidste omkring webshop løsninger osv.
Hun er en af de utallige arbejdesløse som findes her i danmark, og hvis det ikke lykkes for hende at finde noget fast arbejde inden sommeren 2013 så kommer hun på kontant hjælp efter regerings nye regler?
Kunne godt være man lige skulle forbi kommunen og få en snak med dem om det. For synes det er lidt uoverskueligt med de love og regler der er på området
Godt nok er vi samboende, men ville ærger mig hvis de går ud over hende..
Min bedre halvdel ar uddannet "Blomster dekroatør" & ligeledes er hun uddanet som friskole lære fra den frie læreskole i Ollerup.
Hun søger sådan set vidt som bredt med arbejde, gerne noget inden for lærefaget eller handel hvis detkan lade sig gøre. Men hun er ikke kræsen hvad job angår.
Vi bor i Esbjerg, der er ikke så meget job mæssigt medmindre man arbejder inden for Vindmøller eller Offshore indsustrien. Jeg har deltid job inden for vagt faget hvor jeg køre en del rundt i syddanmark. Så af samme grund hopper jeg ikke ud som fuldtids selvstændig, men shoppen var tænkt lidt på at udfylde de tomme timer jeg har, dog ikke med en forventing om det første år giver det store overskud.
Vi flytter til kolding til sommer, da forbindelserne med den offenlige system er en del bedre end her på vestkysten. Og job mulighederne ser noget anderledes ud en her i Esbjerg.
Hvis i ikke er gift er reglerne pt. sådan at du kan have alt den indtægt som du vil have økonomisk.
Men regeringen skal snart til at tale med de andre partier om en kontanthjælp reform. Jungle trommerne har talt om at samlever og gift skulle sidestilles. Så hvordan det bliver i fremtiden kan man kun spå om.