Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående transport og "udlandsrejser" i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I dejlige Amino'er,

Jeg håber der er nogle, der vil hjælpe mig med et par spørgsmål. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed

Kørselsgodtgørelse:

Jeg har egen bil, som jeg ofte bruger til at tage på kundebesøg. Er det så korrekt forstået, at jeg enten kan vælge at trække de faktuelle omkostninger fra (Benzin, broafgift, p-billetter osv.) eller trække et fast beløb pr. kilometer (3,82 kr. pr. km. for de første 20.000 km. i 2013)

Hvis jeg vælger at trække kørselsgodtgørelse pr. kilometer. Skal jeg så gøre dette i mit regnskab eller er det noget jeg skal gøre på min forskudsopgørelse? Og må jeg trække broafgift og p-billetter fra, hvis jeg trækker kørselsgodtgørelse pr. kilometer? Eller er det hele så inkluderet i de 3,82 kr.?

Jeg holder selvfølgelig kørebog i begge tilfælde. 

Udlandsophold:

Jeg ved at det er betegnet som et "udlandsophold", hvis jeg f.eks. er i jylland hos en kunde (bor i kbh) i mere end 24 timer og jeg dermed kan trække et beløb fra pr. døgn. Hvor meget er dette? Og igen, skal dette ind i mit regnskab eller på forskudsopgørelsen?

Det var vist det :)

Håber der sidder en venlig sjæl, der har styr på dette..

Mvh
Jeff Beekhuis
Twenty Online Marketing 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:17

Korrekt vedr. kørselsgodtgørelsen idet du dog kan fratrække broafgifter og P-billetter sideløbende hermed. Broafgiften er der standardsatser på. Kørselsgodtgørelsen fratrækker du i virksomhedens regnskab.

Også korrekt vedrørende kundebesøget forudsat at vi taler Jylland (her vurderer man at du ikke kan nå hjem hvorimod Fyn er mere tvivlsom afhængig af hvor på Sjælland du bor).

Kost 455 kr.    Logi 195 kr. Her forudsætter jeg at du ikke får dækket noget eller stillet kost/logi til rådighed af kunde.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 12:42

Tusind tak for dit svar. 

Disse standardsatser på broafgift, er det nogle standardsatser eller er det den eksakte pris for at køre over?

Hvis man så skal trække kost og logi fra. Skal dette så også gøres i regnskabet?

Mvh
Jeff 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:06

Du fratrækker dem i regnskabet og modposterer på din kapitalkonto/mellemregningskonto. Der gæder en standardsats på broafgift når vi taler om alm. hjem/arbejde kørsel (herunder lønmodtagere). For erhvervsdrivendes kørsel (som ikke er alm. hjem/arbejde kørsel) kan man fratrække den faktiske udgift.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)