Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag for køb og brug på Færøerne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed lavede en opgave på Færøerne for noget tid siden, og nu er jeg i tvivl om hvordan vi skal bogføre vores forbrug derfra.

Der er naturligvis tillagt dansk moms til produkterne vi har købt og brugt i Færøerne. 

Men siden det er et 3. land er jeg ikke sikker på om jeg bare skal behandle det som en dansk regning og trække det fra, eller hvad jeg skal gøre?

Håber i kan hjælpe

/ Dan

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:35

Hvis det er jeres eget forbrug til mad og lign. skal i fratrække beløbet på "bonnen" som alm rejseomks.

Men som du skriver Færøerne skal behandles som 3. land.

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 11:06

Lige for at være sikker på jeg forstår.

Den udenlandske moms kan ikke trækkes fra i Danmark, på min momsopgørelse, som almindelig købsmoms?

Hele beløbet indgår istedet som en omkostning.

Dette gælder for alle 3. lande?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29

ja i princip - dog kan momsudgifter fra EU i princippet ikke trækkes fra som omkostning. Disse skal kræves refunderet via skat.dk hvor man kan udfylde for alle EU lande. Det er besværligt, men gør man det ikke, ser skat det ikke som en omkostning, og man kan derfor ikke få fradrag for momsen som udgift, men skal tillægge denne skattemæssigt. Der er en undergrænse for refusion, og den er ikke beskrevet skattemæssigt, men jeg mener den er 50 Euro, og da skats årsag til at nægte omkostningsfradrag for moms man ikke har søgt refunderet er, at det ikke er en forretningsrisiko men eget valg, så vil jeg påstå at op til grænsen for refusion kan man tage det som udgift, da denne omkostning jo så er ufravigelig. 

Om skat er enig ved jeg ikke, men ex Deloitte som skrev en artikkel om det, så synes de mit synspunkt lyder OKSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 13:16

Du kan ikke søge refusion når det er 3. lande.

Når vi snakke EU så 

Søg kun om beløb der er over minimumsgrænserne, som typisk er 400 eller 50 euro, under kan fratrækkes med sammen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)