Angående system osv, så er der nogle der har deres eget system og nogle der bruger allerede udviklet software, fx Netbooster der har DirectTrack. Mit indtryk er at det et ret svært marked med hård konkurrence. I USA er flere af de største netværk gået konkurs eller har problemer med udbetalinger i de seneste år, men de har selvfølgelig også baseret sig meget på diverse ufine metoder som rebills og lignende. |
Det er selvfølgelig heller ikke særligt smart. Een ting er at tænke kreativt, men der skal trækkes en klar grænse for hvor kreativt det hele må gå til.
Der findes jo et hav af affiliate sowftware systemer derude, der kunne være interessante at lege med, hvis man ville i gang med den branche og man kan faktisk få det til nogle ganske fornuftige priser. Jeg ville dog ikke kaste mig over HasOffer, selvom det bliver rost til skyerne. Så vidt jeg har læst mig frem til, vil hasoffer altid indgå i ens domænenavn og desuden, hvis man ønsker at redigere .PO, skal man leje deres Enterprise version, som pt ligger på 800 dollars om måneden, det synes jeg lige er voldsomt nok. Til gengæld er det cloud baseret og de har server i Tyskland eller Holland, så der skulle efter sigende være rimelig stabil oppe-tid.
Men tænker alligevel, at det er pudsigt, at det skulle være så svært at holde kørende, hvis annoncør ikke skal betale andet end split-potten plus affiliatens andel og systemet kan erhverves for en fornuftig pris.