Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tjener et affiliate netværk egentlig?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg sad i går og kom til at tænke på, hvad Tradetracker, Partner-Ads, Euroads osv. egentlig tjener pr. virksomhed de samarbejder med? Jeg kom til at tænke på det, for der må jo være meget arbejde i at hente nye aftaler, afregninger osv. i forbindelse med drift og så er det vel ikke nok at tjene en lille del af de småpenge vi som affiliates tjener pr. lead.

Nogle bud?

Hilsen Eugene

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 12:47

Størstedelen af deres indtjening er vel procenter af hvad deres tilmeldte affiliates laver af penge. Det kan da godt være at der er virksomheder der betaler en skilling for at få administreret deres kampagne etc. 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 12:48

Er ikke sikker, men mener man normalt siger ca. 20-30%... :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 12:56

Hej med jer.

Jamen det er da i virkeligheden heller ikke så meget, hvis vi siger et gennemsnits lead giver omkring 50-70 kr. alt efter kategori.

Tror I ikke virksomheder betaler lidt for at være med i netværket, eller er det bare ren split af salg?

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 13:03
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:03

Nogle steder er det rent split og andre steder betaler annoncøren en månedlig fee oveni.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11

Det største jeg har været med til var hos et stort internationalt netværk og her betalte vi affiliates ca 125.000 USD og ca 25.000 USD til netværket hver måned. Programmet var også live på 18 forskellige markeder.

Hvis du vil se data på de enkelte netværk kan du købe adgang hos CVR, MM Markedsdata - Du kan finde nogle tal gratis på www.proff.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har forresten lige scoret den vildeste EPC til dato:

Desværre er der tale om en fejl på et nyt program Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 13:37

Et affiliate netværk udbetaler typisk mellem 60-80 procent i split. Resten går til dem selv. Dog har der været nogle tilfælde, hvor desperate netværk har udbetalt noget der ligner 100 procent. De er pudsigt nok gået konkurs

Desuden så tager en del netværk penge for oprettelse/månedlig betaling. 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 14:31

Ok, så man kan sige at de tjener faktisk "abonnementet" ind ved at kalde det gebyrer istedet, plus det split der ligger i selve salget af leads.

Der skal vel et rimeligt stort/dyrt system til at administrere alle de kliks og leads der danner grundlag for selve forretningen...?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)