Jeg sad i går og kom til at tænke på, hvad Tradetracker, Partner-Ads, Euroads osv. egentlig tjener pr. virksomhed de samarbejder med? Jeg kom til at tænke på det, for der må jo være meget arbejde i at hente nye aftaler, afregninger osv. i forbindelse med drift og så er det vel ikke nok at tjene en lille del af de småpenge vi som affiliates tjener pr. lead.
Størstedelen af deres indtjening er vel procenter af hvad deres tilmeldte affiliates laver af penge. Det kan da godt være at der er virksomheder der betaler en skilling for at få administreret deres kampagne etc.
Det største jeg har været med til var hos et stort internationalt netværk og her betalte vi affiliates ca 125.000 USD og ca 25.000 USD til netværket hver måned. Programmet var også live på 18 forskellige markeder.
Hvis du vil se data på de enkelte netværk kan du købe adgang hos CVR, MM Markedsdata - Du kan finde nogle tal gratis på www.proff.dk
Et affiliate netværk udbetaler typisk mellem 60-80 procent i split. Resten går til dem selv. Dog har der været nogle tilfælde, hvor desperate netværk har udbetalt noget der ligner 100 procent. De er pudsigt nok gået konkurs.
Desuden så tager en del netværk penge for oprettelse/månedlig betaling.