Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms: grænse på kr. 280.000 ved salg fra udenlandsk virksomhed til danske kunder, hvordan behandles det første år?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at oprette en webshop, hvor jeg har virksomhed og lager udenfor Danmark, men der kommer til at være et stort salg til Danmark.

Jeg har læst at der er en beløbsgrænse på kr. 280.000, før man skal opkræve dansk moms. Hvis man har haft et salg på over kr. 280.000 det foregående år, skal man opkræve dansk moms.

Hvad gør man det første år?

- Opkræver man dansk moms, når man når kr. 280.000? Altså på al salg over de 280.000.

- Laver man et estimat på om man kommer til at sælge over kr. 280.000 og opkræver moms alt efter hvad man tror? Altså hvis man regner med at omsætte for 500.000, så starter man med at opkræve danske moms.

- Noget tredje?

Tilmeldt 18. Jun 12
Skrevet kl. 09:57

Nogen der har en ide om dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:28

givet - men du risikerer jo, hvis det kun er en eller to, at svaret er forkert rent faktisk. Hvorfor ikke mandag gribe knoglen og ringe 72 22 18 18 til skat - tidligt efter kl 10 eller gå i skat.dk som indlogget og skrive spørgmålet der, så får du tilmed skriftligt svar fra dem som siden skal behandle det. Tager så ofte 5 dage med det skriftlige.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er dig med det store lager i tyskland og tyske aps, hvorfor spørger ikke bare din revisorSmile

Momsreglerne er ens i eu

Læs det sidste afsnit, det følger kalenderåret, men overskrider du grænsen i året skal du betale moms af det hele.

En danske virksomhed sælger varer via internettet til en privatperson i Tyskland. Hvis omsætningen med tyske kunder i kalenderåret 2011 ligger under 750.000 kr., opkræves fortsat dansk moms. Så snart omsætningen i kalenderåret overstiger grænsen på 750.000 kr., skal virksomheden momsregistreres i Tyskland, og der skal pålægges tysk moms ved alle leveringer til tyske privatkunder. Dvs. enten 19 eller 7 pct. fra og med den dag, hvor grænsen overskrides. Momspligten gælder for resten af kalenderåret og i det følgende år, uafhængigt af, hvor mange varer, der sælges til Tyskland i det følgende år. Registreringen har ikke nogen tilbagevirkende kraft.

For danske kunder kan det være mest fordelagtigt at være momsregistreret i Tyskland, idet priserne er mere konkurrencedygtige. Det er tilladt at blive momsregistreret i køberens land ved det første fjernsalg til private. Danske virksomheder kan derfor momsregistreres i Tyskland, så snart der udføres fjernsalgsaktiviteter i Tyskland.

Omvendt skal tyske virksomheder være opmærksomme på den danske leveringsgrænse. Så snart en tysk virksomhed sælger varer for mere end 280.000 kr. i kalenderåret via fjernsalg til danske privatkunder, skal den tyske virksomhed momsregistreres i Danmark og fakturere med den danske momssats.

.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:50

enig - hør din revisor eller bedre - hør skat - en jeg er ikke stensikker på, at reglerne er ens i hele EU, jeg TROR faktisk, at hvert land selv kan sætte sin grænser for hvornår udenlandske virksomheder skal betale moms ved salg i deres land - men det er bare noget fra baghovedet, så hør dog skatSmile

Tilmeldt 18. Jun 12
Skrevet kl. 10:36

Takker for svar. Når du henviser med stort lager i tyskland og tysk aps, går jeg ud fra, at du henviser til Cookie.

Som jeg læser det, skal der betales moms i Danmark af beløbet over de 280.000 det første år. Altså fra 0-280.000 udenlandsk moms og 280.000+, dansk moms.

Jeg har dog skrevet til SKAT, så jeg regner med at få et helt sikkert svar derfra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

liilii2:

Når du henviser med stort lager i tyskland og tysk aps, går jeg ud fra, at du henviser til Cookie.

Som jeg læser det, skal der betales moms i Danmark af beløbet over de 280.000 det første år. Altså fra 0-280.000 udenlandsk moms og 280.000+, dansk moms.

Jeg har dog skrevet til SKAT, så jeg regner med at få et helt sikkert svar derfra.

Ikke lige klar over, at jeg har skrevet noget om lager og aps i Tyskland, blot at jeg ikke er sikker på, at grænsen for momspligt for udenlandske virksomheder er ens i EU - altså at DK kan ha en anden grænse end Tyskland og Grækenland, men det er kun noget fra baghovedet, og når du hører fra skat (her er der jo meget forskellige erfaringer på Amino - men jeg har checket - for de 3 virksomheder jeg har skrevet til skat - som indlogget via kommunikation, har jeg skrevet ialt 14 gange på 2 år, og max svar tid har været 10 dage, 5 er besvaret dagen efter og snit er 4 dage - så jeg håber skat er lige så god ved dig) - så lad os høre og lære af svaret

tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

Cookie:
blot at jeg ikke er sikker på, at grænsen for momspligt for udenlandske virksomheder er ens i EU - altså at DK kan ha en anden grænse end Tyskland og Grækenland

Beløbsgrænsen for fjernsalg til andre EU-lande  er fastsat af EU til enten 35.000 eller 100.000 Euro. På grund af afrunding kan grænsen være lidt højere eller lavere i nogle lande - således at grænsen for fjernsalg til Danmark 280.000. kr.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 13:59

liilii2:

Nogen der har en ide om dette?

Det er SKATs afdeling i Tønder der har med udenlanske virksomheder at gøre, der skal momsregistreres i Danmark. De folk jeg har talt med i Tønder var meget kompetante og yderst hjælpsomme. 

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58

Henrik Koudahl:
Beløbsgrænsen for fjernsalg til andre EU-lande  er fastsat af EU til enten 35.000 eller 100.000 Euro. På grund af afrunding kan grænsen være lidt højere eller lavere i nogle lande - således at grænsen for fjernsalg til Danmark 280.000. kr.
tak

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)