|
Du kan evt. kigge nærmere på denne:
http://www.google.com/recaptcha
Du kan evt. kigge nærmere på denne: |
It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private
|
Jeg har fin succes med at lave et "hidden field" og lave et tjek på, at dette er tomt når formen bliver sendt afsted. En bruger ser ikke et hidden field, men det gør en bot, og vil forsøge at udfylde feltet. |
Jeg personligt ville benytte mig af strip_tags i stedet for htmlspecialchars, da man fjerner al html med strip_tags. Yderligere gør htmlspecialchars som standard også det at den omskriver & tegnet til en kodet version, hvilket gør at din metode også vil fange dem der skriver & i stedet for og, hvilket ikke er godt, det samme sker for " og ' de bliver også omskrevet, så vil jeg fx putte noget ind i citationstegn, vil den også blive set som spam ved den metode. http://php.net/manual/en/function.strip-tags.php MVH Kim |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig
Gud, DET havde jeg faktisk tænkt på, men affejede ideen som ikke-lade-sig-gørlig. Jeg lavede i stedet et felt og skrev "Ej udfyldes", men jeg synes det virkede bøvlet og amatør-agtigt og droppede det. Men svar mig lige på, hvad der sker med andre hidden felter, fx IP-adresse eller bruger-navn, der skal overføres. Hvad sker der med de hidden felter, hvis en bot ser dem og begynder at udfylde dem? Det har jeg nu aldrig oplevet, men spørgsmålet er aktuelt. Eller skal man bare sørge for IKKE at udfylde feltet med en value i sin php-kode? |
Jeg oplever selv med den metode at ting ryger igennem alligevel... det kan ikke undgås... så jeg ville gå med livrem og seler :) MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Du laver et helt normalt tekstfelt, dette gør du usynligt via din CSS fil. altså display:none; og du skal selvfølgelig ikke udfylde det med noget. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Det vil jeg prøve, hvis det andet ikke virker. Jeg kan godt acceptere lidt spam, men ikke voldsomme mængder |
Tusind tak for alle jeres svar. Jeg tror, jeg har rigeligt at eksperimentere med nu. Mht. bots, så fører vi 3-2 over dem nu... |