Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Script til at undgå links i formular

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 15:50

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

Christian Bundgaard:

Det er lidt kludret, men jeg håber du forstår :-)

Det er FANDME kludret, og jeg sender dig en regning på 2 glas hovedpine-piller! Hold op hvor fik jeg ondt i knolden af at skulle de-kryptere dit svar... Ha ha. Men tak for dit svar.
:-)
Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 21:07

Jeg har fin succes med at lave et "hidden field" og lave et tjek på, at dette er tomt når formen bliver sendt afsted.

En bruger ser ikke et hidden field, men det gør en bot, og vil forsøge at udfylde feltet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:13

Christian Bundgaard:

htmlspecialchars() gør HTML tags til nogle tegn i stedet for. 

Dvs. at fx < bliver til nogle tegn, måske 4-5 stykker, jeg ved det ikke helt. Det gør fx også, at hvis man bruger det til kommentarer, der skal vises på hjemmesiden, vil der ved <a href="">link</a> komme til at stå <a href="">link</a> i stedet for at der bliver lavet et link.

I denne sammenhæng kan man så bruge det til at udelukke HTML-kode fra feltet og give fejl, hvis der er det. I og med funktionen gør, at HTML tags bliver lavet om til nogle tegn, vil der i stedet for kun et tegn som "<" være flere tegn. Det gør, at det antal tegn, der er i beskeden, forøges. 

Ved så at sammenligne antal tegn (strlen) i den normale besked, og den besked der er kommet htmlspecialchars() på, kan man så se, om der er HTML-kode i beskeden.

Det er lidt kludret, men jeg håber du forstår :-)

Jeg personligt ville benytte mig af strip_tags i stedet for htmlspecialchars, da man fjerner al html med strip_tags.

Yderligere gør htmlspecialchars som standard også det at den omskriver & tegnet til en kodet version, hvilket gør at din metode også vil fange dem der skriver & i stedet for og, hvilket ikke er godt, det samme sker for " og ' de bliver også omskrevet, så vil jeg fx putte noget ind i citationstegn, vil den også blive set som spam ved den metode.

http://php.net/manual/en/function.strip-tags.php

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14

Gud, DET havde jeg faktisk tænkt på, men affejede ideen som ikke-lade-sig-gørlig. Jeg lavede i stedet et felt og skrev "Ej udfyldes", men jeg synes det virkede bøvlet og amatør-agtigt og droppede det.

Men svar mig lige på, hvad der sker med andre hidden felter, fx IP-adresse eller bruger-navn, der skal overføres. Hvad sker der med de hidden felter, hvis en bot ser dem og begynder at udfylde dem? Det har jeg nu aldrig oplevet, men spørgsmålet er aktuelt.

Eller skal man bare sørge for IKKE at udfylde feltet med en value i sin php-kode?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:19

Jens:

Jeg har fin succes med at lave et "hidden field" og lave et tjek på, at dette er tomt når formen bliver sendt afsted.

En bruger ser ikke et hidden field, men det gør en bot, og vil forsøge at udfylde feltet.

Jeg oplever selv med den metode at ting ryger igennem alligevel... det kan ikke undgås... så jeg ville gå med livrem og seler :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:

Gud, DET havde jeg faktisk tænkt på, men affejede ideen som ikke-lade-sig-gørlig. Jeg lavede i stedet et felt og skrev "Ej udfyldes", men jeg synes det virkede bøvlet og amatør-agtigt og droppede det.

Men svar mig lige på, hvad der sker med andre hidden felter, fx IP-adresse eller bruger-navn, der skal overføres. Hvad sker der med de hidden felter, hvis en bot ser dem og begynder at udfylde dem? Det har jeg nu aldrig oplevet, men spørgsmålet er aktuelt.

Eller skal man bare sørge for IKKE at udfylde feltet med en value i sin php-kode?

Du laver et helt normalt tekstfelt, dette gør du usynligt via din CSS fil. altså display:none; og du skal selvfølgelig ikke udfylde det med noget.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Jeg personligt ville benytte mig af strip_tags i stedet for htmlspecialchars, da man fjerner al html med strip_tags.

http://php.net/manual/en/function.strip-tags.php

Det vil jeg prøve, hvis det andet ikke virker.

Jeg kan godt acceptere lidt spam, men ikke voldsomme mængder

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Du laver et helt normalt tekstfelt, dette gør du usynligt via din CSS fil. altså display:none; og du skal selvfølgelig ikke udfylde det med noget.

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg tror, jeg har rigeligt at eksperimentere med nu.

Mht. bots, så fører vi 3-2 over dem nu...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)