Hej Aminoer Jeg blev registreret med CVR nr. for ca. en måned siden, og har først i dag fået oprettet en bankkonto til firmaet. Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, der er et hobbyprojekt, dvs jeg har stadig alm lønnet arbejde ved siden af. Mit spørgsmål, er så om jeg stadig kan/skal lade de udgifter jeg har haft den seneste måned, indgå i mit regnskab. Jeg har naturligvis gemt bilagene, og alt er relateret til virksomheden (hjemmeside og domænenavn, div tryksager osv). Jeg har betalt udgifterne fra min private lønkonto, indtil videre. Hvordan forholder det sig med udgifter, afhold umiddelbart inden jeg lod mig registrere i CVR? |
De udgifter du har afholdt med det formål at starte dit selskab, også i månederne op til du fik registreringen, og som du beskriver om rent relateret til virksomheden, kan du tage ind i dit regnskab i virksomheden når den er oppe. Det gælder naturligvis også dem du har afholdt efter registreringen. Hvilken konto har ikke betydning, men køre fremover via EN konto til firma (kan sagtens normalt være en privat også) og en privat så det er nemmere at afstemme regnskab med bank
vh