Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed, hvilke udgifter må medtages

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg blev registreret med CVR nr. for ca. en måned siden, og har først i dag fået oprettet en bankkonto til firmaet. Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, der er et hobbyprojekt, dvs jeg har stadig alm lønnet arbejde ved siden af.

Mit spørgsmål, er så om jeg stadig kan/skal lade de udgifter jeg har haft den seneste måned, indgå i mit regnskab. Jeg har naturligvis gemt bilagene, og alt er relateret til virksomheden (hjemmeside og domænenavn, div tryksager osv). Jeg har betalt udgifterne fra min private lønkonto, indtil videre.

Hvordan forholder det sig med udgifter, afhold umiddelbart inden jeg lod mig registrere i CVR?

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23

De udgifter du har afholdt med det formål at starte dit selskab, også i månederne op til du fik registreringen, og som du beskriver om rent relateret til virksomheden, kan du tage ind i dit regnskab i virksomheden når den er oppe. Det gælder naturligvis også dem du har afholdt efter registreringen. Hvilken konto har ikke betydning, men køre fremover via EN konto til firma (kan sagtens normalt være en privat også) og en privat så det er nemmere at afstemme regnskab med bank

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 20:39

Mange tak for input.

Min plan er at insætte et beløb fra min opsparring (vi kan kalde et startindskud), for herefter at tilbageføre de enkelte, beløb svarende til mine bilag. På den måde regner jeg med at min erhvervskonto, kan afstemmes men kontoen "bank" i min bogføring.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)