Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil udlejning behøves et par måneder (nu også om Polske plader i DK)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aldrig... gentager aldrig turde gi mig i lag med at køre i udenlandsk indregistreret varevogn i Dk... Skat er hysteriske med den slags.

Som Dansk håndværker betaler jeg og mine kollegaer registreringsafgift, forsikringer og afgifter for at operere i Danmark og det ER dyrt.

Jeg vil under ingen omstændigheder forsøge/turde eksperimentere med de danske afgiftsregler, det er rent selvmord! Undskyld sproget.

Bor man nær grænsen, kan der være en fordel at hente, men man kan være forvisset om at være i myndighedernes fokus.

www.chrisabyg.dk 

Chrisa Byg din tømrer til erhverv og privat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26

jeg har heller ikke helt nerver til den slags så jeg er helt med Christian - men da alle jo er enige om, at det skal gøres lovligt - så kan man jo beskrive forholdet tydeligt for skat og få bindende svar - og har man så en kørebog der beviser man kører sådan at polske plader er lovlige (MEGET i Polen som jeg ved det med og for reelt drevet virksomhed der) så er det jo bare at stikke svaret ud til den rare politimand   uden det ville jeg heller ikke røre det med spidsen af "min" ildtangBig Smile 

Jeg vil da godt høre med hvis en griber tanken og får OK til polske plader på dansk entreprenørbil og hvad betingelsen så blev angivet som

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:45

Cookie - John Hannover:

jeg har heller ikke helt nerver til den slags så jeg er helt med Christian - men da alle jo er enige om, at det skal gøres lovligt - så kan man jo beskrive forholdet tydeligt for skat og få bindende svar - og har man så en kørebog der beviser man kører sådan at polske plader er lovlige (MEGET i Polen som jeg ved det med og for reelt drevet virksomhed der) så er det jo bare at stikke svaret ud til den rare politimand   uden det ville jeg heller ikke røre det med spidsen af "min" ildtangBig Smile 

Jeg vil da godt høre med hvis en griber tanken og får OK til polske plader på dansk entreprenørbil og hvad betingelsen så blev angivet som

vh

Yes

www.chrisabyg.dk 

Chrisa Byg din tømrer til erhverv og privat

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:00

Der er ingen grund til at smide penge efter en bindende forhaandsbesked, da man alligevel skal soege SKAT om at blive fri for dansk registreringsafgift. Hvis man opfylder betingelserne faar man et papir, som bekraefter at man har lov til at foere den paagaeldende bil I Danmark.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50

Christian S:
Ingen med dansk bopæl og folkeregisteradresse,
må kører i udenlands indregistrerede varevogne.

Kendskabet til de mest almindelige EU regler er i Danmark forbløffende ringe;
selv om vi allle er borgere i EU.

Enhver dansk bosiddende må køre udenlandsk registrerede biler med henblik
import, eksport, demonstration for kunder, service, reparation ETC
uden at søge om noget som helt.

EU regler tillader formentlig, at dansk bosiddende personer i et
ansættelsesforhold i et udenlandsk registreret firma kan køre sådanne biler
i Danmark.

Ejere af udenlandske firmaer må gerne køre deres udenlandsk
registrede biler  i Danmark.

Der er et sæt specialregler, hvor Skat skal søges for at holde
blerne fri af registreringsafgift. Det er at enten antal kørte KM
i udlandet skal være større end kørsel i Danmark.Kørsel til og
fra udlandet i Danmark tæller med.

Eller antal dage i Danmark skal være mindre end halvdelen af året.

Der er i EU fri bevægelighed af arbejdskraft, kapital og virksomheders
aktiver.

Men det er da klart, ar der ligger flere tikkende bomber under
det danske system for registreringsafgift, vægtafgift og de ekstremt
høje forsikringer for biler.

Enhver 18-22 årig kan som entreprenør starte med at tænke internationalt;
registrere en polsk personlig virksomhed, købe en polsk bil
og få en snvarsforsikring til omkring 2 KKR om året. Uden
årlig bilskat.

Dette er i modsætning til de absurd høje forsikringer i Danmark
for en almindelig ansvarsforsikring på fra 9-30.000 årligt.
For unge mennesker.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19

Ejler Ottesen:
Det er at enten antal kørte KM
i udlandet skal være større end kørsel i Danmark.Kørsel til og
fra udlandet i Danmark tæller med.

.... eller mere præcist: Der skal køres flere erhvervsmæssige km i udlandet end der køres privat og erhvervsmæssigt tilsammen i Danmark indenfor 12 måneder. Med andre ord private kørte km i udlandet tæller ikke mere.

Hvis man endelig opfylder disse betingelser hvorfor så rode med polsk eller anden udenlandsk firma når et dansk selvstændig kan opnå sammen rettigheder, ved at opfylde de to betingelser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52

godt spørgsmål Henrik, som nok skyldes den der manglende viden hos en del af os om emnet. Men altså - en dansk entreprenør som kører flere km erhvervsmæssigt i Polen end samlet erhvervsmæssigt og privat i DK - vil kunne få tilladelse til gennem sit danske firma at købe en bil på plader fra i dette fald Polen - uden dansk registreringsafgift og på polske vilkår helt enkelt?

Jeg vil nok mene, at det er lidt usandsynligt at trådstarter lige kan opfylde flere erhvervskilometer i Polen end alt samlet i DK ud fra hans beskrivelse med et behov i DK et par måneder, men det er jo et gæt.

Jeg forestiller mig, at det er noget der mere bruges i grænselandet for danskere ansat i f.eks. Tyskland, af ren praktiske grunde, da det må være svært, med mindre man driver noget ganske aktivt med sin virksomhed i Polen, at opnå det større antal km erhverv der - end det samlede i DK, så jeg synes nok den er lidt hypotetisk

Derimod må der være en del danskere i f.eks. sønderjylland, som er ansat i tysk selskab og kører rigtigt mange km i Tyskland

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)