Både og. Jeg tror Ejlers tanker går på at der oprettes en virksomhed i Polen og at man fungerer som ansat i den.
F.eks må man godt bo i sønderjylland og arbejde for et firma i Kiel og have tysk firmabil på tyske plader med hjem til jylland. Anvendes firmabilen varigt i DK skal der betales registreringsafgifgt - og man ser både på et dagskriterium og km synspunkt. Der er ikke tvivl om, at det skal være en helt reel og faktisk beskæftigelse i den udenlandske virksomhed, og om man kan overbevise om det hvis man bor i København eller Aarhus og har personlig virksomhed i Polen, vil jo afhænge af hvor meget man faktisk er i Polen -
Jeg synes det lyder lidt besværligt - men vist kan der vel være folk der er mere i Polen end DK og kan bruge den
Det var fedt hvis ex en Henrik Koudahl meldte ind, for han har før udtalt sig om netop dette husker jeg - om han ser en let løsning for polske plader med polsk virksomheds registrering, hvis største delen af kørslen er i DK og man bor i DK (men jo teoretisk kunne arrangere det så det var den polske virksomhed der var opdragsgiveren).
Man kan også læse her, med forbehold for at jeg ikke ved om der er senere lovændringer http://www.pendlerinfo.org/index.php?id=416&L=1
skat har også lidt om det her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2091334&vId=0