Hej til alle Aminoer Min ven har en pakke på vej fra kina den er på 0,768 CBM og vejer 274 kg han har fået en FOB pris til Kastrup lufthavn. Men han vil have en fragt firma til at tage sig af toldekpeditionen og transporten indrigs (fra 2770 Kastrup til 3460 Birkerød). så han har ringet til DHL og de gav ham en pris på 38000 kr. Jeg synes det lyder vanvitigt højt. Mit spg. er kan det virkelig ikke gøres billigere? |
38000 kr for fragt af 274 kg
Det lyder vildt dyrt. Prøv at ring til nogle af speditørerne, de kan gøre det billigere. Jeg kan anbefale Dachser og evt. Airlog. |
Kunne det tænke sig, at han har hørt et nul formeget? |
Han skal godt nok vente i længere tid på hans pakke, men hvis det ikke er noget problem, så kunne skibsfragt måske være en billigere løsning? :) 38.000 lyder godt nok sindssygt højt... Vh. Mehmet |
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Har tidligere været ansat hos TNT og kan sige at selve indenrigstransporten vil koste ca. 1500-2500. Toldprisen kan du beregne http://www.toldpriser.dk/, det kan være det giver dig et bedre bud på om prisen er realistisk? |
Det du har fået oplyst af DHL er med al sandsynlighed en kurerfragtpris fra kina inkl. toldbehandling samt fragt til birkerød - en såkaldt dør/dør pris. Den høje pris skydes at der er tale om om et meget hurtigt produkt (få dages leverinsgtid) samt mange kg. Vil du have en langt billigere løsning kan du bruge almindelig luftfragt, det vil tage 4-8 dage for at godset er fremme i birkerød, prisen vil vel være et sted mellem 3.000 - 5.000 kr. ring tiil nogle speditører og bed om en "all in" pris FOB kina til birkerød. Prøv følgende firmaer: Geodis wilson Prime cargo DSV Damco |