Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra enkeltmandsvirksomhed til I/S?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Casper :)

må jeg spørge hvorfor vil du/i ændre det til I/S?

vi har selv en I/S - men vi er en ægtepar - har kun 1 bil - jeg vil lave kun 1 regnskab - kort sagt: det er mere praktiske ting hvorfor vi har en I/S

er det ikke mere enkelt hvis i har hver sin enkeltmandsvirksomhed?

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 08:46

Skattekonsulenterne ApS:

Men i virkelighedens verden kan det være meget svært at vurdere ved opstart om en virksomhed kan give overskud på sigt eller det viser sig at være noget som ikke kan bære. Samtidig kan det være et problem for mange at skaffe kapital til at stifte et selskab for fra start.

Den ideelle model er for mig at se det jeg beskriver ovenfor hvor man starter op i I/S og efter et år til to kan man så omdanne til selskab hvis det viser sig at være bæredygtigt.

Såfremt man anvender den ideel model, som jeg på det teoretiske niveau er enig i, kræver det følgende:

1,  Ejeren eller ejerne skal have fastsat deres egen risikogrænse helt nøje i overenstemmelse med deres private formåen.
     hvilket sjældent er tilfældet. Og samtidig skal de være klar til at lukke, når grænsen er nået, hvilket for mange er svært
     for det er jo lige ved at lykkes!
2,  Der skal til stadighed være et opdateret regnskab, der med sikkerhed afdækker de forhold der ligger i p.1.
     Dette forhold misligeholdes i mange nystartede virksomheder.

Såfremt virksomheden giver underskud vil den potentielle fare i et I/S være at den ene rent personligt sikre sig bedre end den
anden, hvorved de kommer ud af I/S ved en lukning, på ulige vilkår. (Set utallige gange og med fatale følger).

Det er årsagen til at jeg foretrækker ApS formen som opstart. Og kan 2 personer ikke stille med kr. 40.000,- hver, vil jeg
foreslå at de venter til de er sparet op eller overbevist andre om, at deres ide kan bære 2 personlige lån a kr. 40.000,-.

Det er derfor risikobetragtningen er vigtigere en det skattemæssige underskud.

Mvh
Bertil V. Thomsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:43

Det afhæønger jo helt af hvilken form for virkszomhed der er tale. Er der tale om entreprenørvirksomhed så er  jeg enig men er der tale om konsulentvirksomhed hvor die via I/S et kan aftale en overskudsfordeling er det noget andet.

Ægtefæller kan jo selv fordele overskud via reglerne om medarbejdende ægefælle eller drive det som et I/S Hvis den anden her skal være medejer så er det I/S og man kan tale om et valg udover selskabsløsningen som Bertil omtaler

Hobbyvirksomhed ? Det er fuldt "legalt" at en virksomhed har underskud de første par år.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24

Bertil Vrou Thomsen:
Ejeren eller ejerne skal have fastsat deres egen risikogrænse helt nøje i overenstemmelse med deres private formåen hvilket sjældent er tilfældet. Og samtidig skal de være klar til at lukke, når grænsen er nået, hvilket for mange er svært for det er jo lige ved at lykkes

Enig - det er en af årsagerne til at SMBA set med leverandørøjne er skidt. Man skal dog være opmærksom på, at helt op til ApS vil der ofte være tale om personlig hæftelse overfor bankgæld, som ofte vil være den værste (ud over skat/moms)

Jeg er 100% enig i lukke risiko ved personlig solidarisk hæftelse og ulighed over for I/S men så er der fordel ved den mulige senere virksomhedsomdannelse. Jeg synes og, hvis man er 2, at man generelt skal gøre meget for at låne 40.000 og ha til et ApS

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:50

Hej Sila det er simpelthen fordi vi er 2 personer der deler alt 50/50 overskud såvel som udgifter. Derfor er det også mest fair at vi begge står som ejere fremfor at jeg gør :-)

Tilmeldt 27. Oct 12
Skrevet kl. 12:52

I øvrigt så foretrækker vi at holde omkostningerne nede, så vi vil meget hellere bare være I/S fremfor at skulle låne 40.000 kr hver.

Findes der en virksomhedscoach der kunne sætte sig ned med os her i starten og se hvad har vi, hvad skal vi have og hvordan skal vi få det?

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:29

CasperD92:
Findes der en virksomhedscoach der kunne sætte sig ned med os her i starten og se hvad har vi, hvad skal vi have og hvordan skal vi få det?

Ved ikke om du har set under www.sag-partners.dk. I er velkomne til at kontakte på tlf. 98311022.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 27. Oct 12
Skrevet kl. 13:35

Kan vi få hjælp til noget af alt det ovenstående? Såsom hvordan ændringen fra enkeltmand til I/S er gjort ordenligt, hvordan vi bogfører, hvilke programmer vi kan bruge, hvordan vi indberetter alle de forskellige ting der nu engang kræves?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:49

Bartil fra SAG partnere tilbyder jo i firmaet en uformel konsultation - den kan I roligt tage imod, og få en evt pris for mere.

Selve oprettelsen kan han givet også hjælpe med

Om de tager sig af bogføring ved jeg ikke, men hvis du søger i amino freelance finder du let en der kan tage det på time basis eksternt og samme vil så givet også kunne råde til program for bogføring og øvrigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)