Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Metro udgangskontrol

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:
Det er ikke mig, der skal bevise, at jeg ikke har stjålet.

Hvis du ikke kan bevise at du har betalt for varene er du lige vidt. 

Men mon ikke det er kulturforskel.  Hvor jeg bor er køber forpligtet til at få en kvittering når man handler om det så er kaffen på cafeen og som jeg husker det må jeg først smide kvitteringn 400 m fra købsstedet.....

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 13:00

Det er ikke rigtigt. Det er måske nok rimelig grund til mistanke, at jeg ikke kan bevise, at jeg har betalt, men det er ikke nok til at føre til dom. Politiet skal bevise at jeg med forsæt til tyveri tog varerne i butikken og gik ud uden at betale. Det kræver som regel et vidne, videoovervågning eller måske hvis jeg ingen betalingsmidler har med, og butikken ud fra stregkoden kan konstatere, at den stammmer fra deres butik.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:04

Charly Olsen:
butikken ud fra stregkoden kan konstatere, at den stammmer fra deres butik

Det er ikke muligt med mindre butikken selv sætter alternative stregkoder på varerne.

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 13:05

Mikkel Mikjær Christensen:

Charly Olsen:
butikken ud fra stregkoden kan konstatere, at den stammmer fra deres butik

Det er ikke muligt med mindre butikken selv sætter alternative stregkoder på varerne.

Yeps
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 13:10

Henrik Koudahl:
Lovhjelmen i dette tilfælde er vel aftaleloven, hvor du har selv har accepteret at de må lave kontrollen. 

Vil det sige, at jeg ved at skrive på min webshop, at kunden ved køb fravælger reklamationsret, returret og garanti, så kan jeg rent faktisk slippe af sted med det? Jeg kan ikke tro den ville gå i en retssag i yderste tilfælde.

Jeg har, som en anden skriver, et problem med at blive mistænkeliggjort uden grund.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Metros ansatte må IKKE selv kigge i dine poser/tasker. Dette er kun en opgave for politiet (eller toldere). Du kan tage tingene op af posen som du har købt.

Men de må godt hvis du selv giver dem lov. Nægter du så må de godt tilkalde politiet til at tømme poserne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 13:16

Niels:

Hvad så hvis du ikke har tid/(ønsker at spilde din tid), på at blive til grin ved at stå omringet af 3 20årige metro kontrollører, og beslutter dig til at køre. Må de så tilbageholde dig fysisk, eller ...

Personligt ville jeg nok vælge at forlade stedet med mine varer, velvidende at jeg har mit på rene rent moralsk, da jeg havde betalt for dem. + evt en bon i lommen der kan bevise det.

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 13:16

Niels Henriksen:

Metros ansatte må IKKE selv kigge i dine poser/tasker. Dette er kun en opgave for politiet (eller toldere). Du kan tage tingene op af posen som du har købt.

Men de må godt hvis du selv giver dem lov. Nægter du så må de godt tilkalde politiet til at tømme poserne.

Tak, det er præcis min pointe. Jeg vil endda videre påpege, at hvis Metro vil tilbageholde dig, til politiet kommer, så har du krav på erstatning for uberettiget anholdelse (hvis altså man selvfølgelig ikke har stjålet). Rimelig grund til mistanke kan nemlig ikke udelukkende være, at man ikke ønsker at medvirke til kontrol. Hvis politiet uden grund beder dig om at åbne bagagerummet og du siger nej, så har politiet ikke lige pludselig fået rimelig grund til mistanke af den årsag :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:18

Kenny p:
Hvad så hvis du ikke har tid/(ønsker at spilde din tid), på at blive til grin ved at stå omringet af 3 20årige metro kontrollører, og beslutter dig til at køre. Må de så tilbageholde dig fysisk, eller ...

Så må de foretage en civil anholdelse med påstand om butikstyveri. Derved må de bruge nødvendig magt til at holde mig tilbage. Naturligvis ikke ved at smide mig i gulvet i benlås.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)