Det er bare at de 2 firmaer jeg skal handle med vil have mit CVR nummer. Men det er måske fordi jeg skal importere fra England?
Jeg er ikke helt sikker, og ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Men umiddelbart tror jeg at de beder om dit CVR nummer, for så kan de vist sælge dig det momsfrit, hvis du er momsregistreret. Og igen, ret mig for guds skyld hvis jeg er helt galt på den
det er korrekt at du ikke må importere før du har moms nummer - det jeg svarede på var, at du godt må købe noget i DK og trække udgiften OG momsen fra i dit regnskab når du har moms nummeret - op til nogle måneder inden starten - men ikke import
Hvad gør man iøvrigt når man går fra en hobbyvirksomhed, til en momsregistreret enmandsvirksomhed med firma konto, mht. regnskab? Starter man forfra eller hvordan?
det vil jeg mene du er nødt til, selv om jeg ikke er 100% sikker, for i princippet vil det skattemæssigt føre til det samme men jeg tror bestemt:
Du har en tid hvor du opgiver din fortjeneste - og hvis ren hobby i rubrik 20 og hvis det trods alt var forretning men ikke momset i rubrik 12 - og der afslutter du tiden inden firma. Også der skal du gemme dit regnskab
Derfra er det en ny start som CVR med moms og hele herligheden