Et par hurtige spørgsmål, som jeg håber i vil svare på:
Hvor lang tid går der typisk fra at man søger om CVR nummer online til man har det og registreret? Klares det hele elektronisk, eller skal det vurderes af et menneske først?
Hvad skal man indsende af data/oplysninger?
Og et bonus spørgsmål:
Hvor lang tid tager det for en ansøgning til EUROLINE/Quickpay at blive behandlet og forhåbentligt godkendt?
du registrerer bare på virk.dk og du bliver ledt gennem alt - og når du er færdig og er logget ind - så er du juridisk på plads, også selv om der vist kan gå lidt tid før du får selve CVR nummeret - ved det ikke, men du er på plads når du har registreret - husk kryds i moms hvis du skal ha det med og evt importørregistrering hvis du skal handle ind uden for EU med videresalg for øje.
Eneste du skal forberede tror jeg, er branche koden som du skal ha valgt http://www.branchekode.dk/ Mon ikke du kan hitte den der
hvis du referer til listen over brancher - så er det en liste hvor du kan se en masse forskellige brancher OG hvor du også kan skrive selv for at søge - du skal finde den eller de brancher du hører ind under - uafhængigt af moms i og for sig - og det nummer skal du bruge når du registrerer, så det er det eneste du nok ikke har i hovedet - så ind i listen http://www.branchekode.dk/ og find din branche eller brancher
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg ansøgte om mit nye firma natten til fredag i sidste uge og har endnu ikke fået mit CVR nummer. Jeg skal også importregistreres.
Men i den mail jeg modtog, da jeg ansøgte stod der også at behandlingstiden er 10-12 dage i øjeblikket. Så det er muligt, at der er ekstra lang behandlingstid i øjeblikket. Bare pænt irriterende når man står med et rigtig godt tilbud og skal have købt, inden der bliver udsolgt. :)
Bare pænt irriterende når man står med et rigtig godt tilbud og skal have købt, inden der bliver udsolgt. :)
Nu uddyber du ikke så meget lige her, men find tlf. nummer på forhandleren, grib knoglen, og så forklar dem ellers hvordan din situation er. Fortæl at du allerede har registreret din virksomhed, og du blot venter på at modtage CVR-nummer, og forklar dem så at de bør gemme de varer, du gerne vil købe (og kan købe, meget snart).
Bare pænt irriterende når man står med et rigtig godt tilbud og skal have købt, inden der bliver udsolgt. :)
Vi købte varer og inventar før cvr-nummeret var oppe at køre. Revisoren sagde, det ikke var noget problem og vi tog det bare med i momsregnskabet, da vi kom i gang. Hos os drejede det sig om 4-6 uger før start, mener jeg. Man skal selvfølgelig ikke købe noget ind mange måneder, før man starter, men et par uger er altså ikke noget problem.