Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det mest væsentlige i administrationen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er nu noget så langt i vores virksomhed så vi skal begynde at kigge på administrativt arbejde.

Vi har lidt svært at få overblikket og kan ikke rigtig bedømme hvad det mest væsentlige er.

I første omgang tænker vi noget med skat, at oprette konto i banken og udbetaling.

Vi er øjeblikket en enkeltmandsvirksomhed, men overvejer at gøre det til Aps.

Hvad er skatte satserne for de forskellige selskabstyper?

Men for at opsummere, hvad er det vigtigste at få overblikket over i starten?

Tak på forhånd 

Mvh

Casper D 

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Få et CVR nummer først og bliv momsregistrerede.

Derefter bank konto og et økonomisystem.

Det behøver ikke være noget dyrt økonomisystem; vælg en af dem, der annoncerer her på Amino f.eks. Lad være med at lave et regnskab i Excel; det ser man nogen gange, men til de priser man kan få et simpelt økonomisystem nu om dage kan det ikke svare sig at lade være; det andet giver alt for meget bøvl.

Hvis I vil gå efter et ApS så skal i altså have rodet en revisor ind i det; det ville jeg ikke kaste mig ud i uden lidt vejledning. Jeg kan se på indlægget at I er mere en en involveret, og så giver det god mening med et ApS, så der er klare linier over hvem der ejer hvor meget af selskabet

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatten i det personlige selskab er din helt almindelige personlige indkomstskat - med mindre du kører virksomhedsordningen VSO, hvor du kan betale en aconto skat på 25% af overskuddet - som vil blive modregnet ved senere personli skat

I et ApS skatter man virksomhedsskatten med 25% af overskuddet - og hæver man løn - så personskat af det helt som du kender det idag. I princippet er der ikke nogen egentlig skatteforskel på bundlinjen. 

Du kan få et copy past af et svar til andre fra mig her også:

Du skal indberette moms hvert kvartal også selv om det er 0 - Al moms vil fremgå, enten som salgsmoms på dine fakturaer eller købsmoms på de ting du køber. (ikke al moms kan fratrækkes 100% - repræsentation/hotel/gaver o.l.)

Du skal føre regnskab i henhold til årsregnskabsloven og det skal opbevares sammen med bilag i nummer orden i 5 år. Regnskabet skal ikke indsendes, men bruges til din selvangivelse og kunne fremlægges med bilag, på opfordring af skat/moms.

(Også i regnskabet kan der være udgifter der ikke fuldt tæller som udgift skattemæssigt, så som gaver og repræsentation o.a.)

På basis af regnskabet skal du udfylde dit forskud for at få betalt skat under året (pligt – men du kan rette flere gange under året efterhånden som du har bedre overblik over overskuddet)

Du skal efter årsafslutning og senest ult. juni, på basis af dit regnskab, udfylde udvidet selvangivelse fra punkt 111 og frem og her skatter du af overskud = indtægter minus udgifter - begge dele uden moms

Hvis du føler dig helt blank i det, så bør du enten tage kurser - herunder skats startmøder som de kan orientere dig om for dit område - læse op på det, eller skaffe en bogholder der klarer alt det for dig, f.eks. via ”Amino freelancer”. Det er ikke voldsomt dyrt, og du skal så bare sende alle bilag f.eks. hver måned. Jeg ved det kan lyde skræmmende, men mange klarer det fint selv, og andre har det bedre med at få hjælp fra starten, da det er mere besværligt at rette op på fejl, end at få det korrekt fra start. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er bare vigtigt at få startet rigtigt, for at man ikke om et halvt år skal hen og trevle det hele op igen og begynde forfra. En god revisor eller bogholder kan hjælpe jer med at tage de første skridt i den rigtige rækkefølge. Sig til ham/hende, at hendes opgave er at gøre sig selv arbejdsløs, så I selv kan overtage roret så snart systemerne er oppe at køre.

Sådan gjorde vi selv, og selv om bogholderen skulle have lidt penge for det, så har jeg aldrig fortrudt, at vi fik startet godt op.

 

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode svar. Med andre ord hvad er det så vi skal søge efter for at få hjælp til at komme på rette vej, bogholder eller revisor eller noget helt tredje? 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

CasperD92:
Med andre ord hvad er det så vi skal søge efter for at få hjælp til at komme på rette vej, bogholder eller revisor eller noget helt tredje? 

Vores revisor rådede os til at tage en bogholder, da han erkendte, at han selv var for dyr at have siddende for at "oplære" os. Det var da fair, synes jeg. Så i flere år har vi lavet det daglige selv og revisoren kommer og laver moms og årsregnskab.

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør vi, tak for det! :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)