Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg starte ny butik med reparation af iphone? Ved siden af fuldtid?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Går med tanken om, at åbne 1-3 butikker som tilbyder reparation af iPhone, iPad osv. Er lige ved, at starte webshoppen DitCover.dk. Jeg abejder 37 timer om ugen som elev og her mangler jeg 1½ år, vil sige jeg har været her et halvt år. Nok en god idé, at have en uddannelse at falde tilbage på! :) Har en ven som også er elev, som jeg har en handelsvirksomhed sammen med og vi kunne muligvis være sammen om de her butikker? Tror i det ville være nemmere, at være 2 om det?

Pengene har jeg/vi ikke, vi har nok en 3-40.000,- og leje af lokale/depositum er dyrt, at skulle indskyde. Overvejer, at få en investore med på det, så vi har 100-150.000,- som det nok koster med depositum, husleje, personale osv.

Planen er, at have pesonale på, da vi ikke selv er super til reparationerne + vi kan gennemfører vores uddannelser. Jeg har også regnet på det og det vil være en god forretning, forudsætter selvfølgelig at der er kunder. Med bare halvt så mange kunder, som vi kan nå vil det sagtens kunne løbe rundt + der vil nok også været noget indtægt fra covers og tilbehør.

Skal jeg forsøge, at få det gennemført eller vil i tro det næsten er umuligt?

Mvh Lasse

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:20

Hej Lasse, først og fremmest hvad skal skille jer ud fra alle de mange andre butikker der tilbyder præcis det samme, ligger jo efterhånden en på hvert gade hjørne i centrum af alle større provins byer.

Allerede ved det faktum at i ikke har pengene selv og ej heller selv vil arbejde i butikken, da i åbenbart ikke har de påkrævede kompetencer, skriger det i min bog til himlen, af noget i skal holde jer væk fra.

Hvis man bare kunne leje nogle lokaler, også ansætte nogen til at stå for det hele, også blot skumme profitten, tror i så ikke vi alle sammen havde gjort det ?.

Hvad skulle i også havde at tilbyde en investor, når i hverken har knowhow eller penge at skyde i projektet selv ?.

En investor, ville jo få mere ud af bare at gøre det selv.

Men ser vi bort fra det, hvad skal så adskille jer fra alle de andre ? det samme gælder din ditcover.dk side, hvad skal adskille den fra de voldsomt mange andre der tiilbyder præcis det samme.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 10:31

Sunbao:

Hej Lasse, først og fremmest hvad skal skille jer ud fra alle de mange andre butikker der tilbyder præcis det samme, ligger jo efterhånden en på hvert gade hjørne i centrum af alle større provins byer.

Allerede ved det faktum at i ikke har pengene selv og ej heller selv vil arbejde i butikken, da i åbenbart ikke har de påkrævede kompetencer, skriger det i min bog til himlen, af noget i skal holde jer væk fra.

Hvis man bare kunne leje nogle lokaler, også ansætte nogen til at stå for det hele, også blot skumme profitten, tror i så ikke vi alle sammen havde gjort det ?.

Hvad skulle i også havde at tilbyde en investor, når i hverken har knowhow eller penge at skyde i projektet selv ?.

En investor, ville jo få mere ud af bare at gøre det selv.

Men ser vi bort fra det, hvad skal så adskille jer fra alle de andre ? det samme gælder din ditcover.dk side, hvad skal adskille den fra de voldsomt mange andre der tiilbyder præcis det samme.

Forstår godt det er nemmere, når man adskiller sig fra andre!  Men findes masser virksomheder som kører fint, selv om de ikke har noget unikt, at tilbyde?

Jeg har bare ikke fået de unikke idéer og vil gerne drive forretning! :) Dengang jeg solgt hårvoks konkurrende jeg udelukkende på prisen og den fejl begår jeg ikke igen! ;)

Det vi tilbyder en investorer er, jo at vi står for alt driften med indkøb, regnskab og udvikling. En passiv investorer der ejer ca. halvdelen?

Mvh Lasse

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:36

Naturligvis finder man massere af virksomheder der kører fint uden at skille sig ud fra andre.

Men når i som sådan, ikke har knowhow, og derfor vil skulle hyre folk til at stå for denne del, så har i til forskel for mange af konkurrenterne, allerede en ekstra udgift der. Samtidig, har i ikke selv pengene til at starte det op ? og vil derfor ha en til at skyde pengene ind, men hvorfor skulle nogen dette, når i som sådan intet har at bidrage med i forhold til det virksomheden skal ha som spids kompetence.

Der er nu heller ikke nødvendigvis brug for en unik ide for at det skal lykkes :)

Men som sådan lyder det blot som om i søger en "nem" måde at tjene penge på ? hvor andre skal tage risikoen, imens i vel så står for tingene bagved. Men hånden på hjertet, i en forholdsvis lille virksomhed, som også skal havde lønnede ansatte til at stå for det daglige i butikken, så er det jo begrænset hvad i skal varetage af byrder.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:44

Hvor vil du åbne butikken?

Hvor mange andre lignende butikker ligger der i det område?

Hvordan vil i differentiere jer i forhold til konkurrenterne?

Har i lavet en forretningsplan? - Hvis ikke, så er det vel et godt sted at starte, og så tage den derfra.

I skal være nogle branddygtige sælgere for at få en investor med på ideen, kunne jeg forestille mig.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)