Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - Hvilken platform?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Spørgsmålet er sikkert stillet utallige gange, men vil nu tillade mig at spørge endnu en gang i forhold til vores behov.

Vi søger en webshop-løsning, som er fuld skalerber i den forstand at vi skal kunne bruge vores eget skrædersyede design.

Det skal helst ikke ligne noget "typisk" webshop i den forstand, at vi går enormt meget op i optimering af de forskellige undersider og processer på siden. Der skal naturligvis være mulighed for betaling med kreditkort, rabatkode osv.

Derudover vil er være en del skrædersyede elementer på siden f.eks. en besparelses-beregner mv.

Mulighed for, at tilføje produkter til indkøbskurven under check-ud og en helt masse andet.

Hvilken løsning vil i foreslå? - Skriv gerne kort om de muligheder og begrænsninger løsningen indeholder.

På forhånd tak.

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 22:20

OBS: Vi har planer om, at lancere shoppen i andre Europæiske lande i løbet af kort tid efter lanceringen i Danmark

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 22:29

Hej NMedia,

Umiddelbart er der mange systemer som vil kunne det som du efterspørger.

Jeg vil tro at der er mange der vil sige Magento, fordi der er så mange muligheder i systemet - Jeg synes tværtimod det har taget lidt overhånd og er blevet for indviklet for sig selv. Det er blevet meget tungt og i de seneste versioner synes jeg at der har listet sig mange bugs med, som ikke burde være i et system af den alder. Det tilskriver jeg systemets kompleksitet og størrelse.

Jeg vil istedet anbefale dig OpenCart, som er et simpelt og let PHP shop system, der er nemt at finde rundt i, opdaterer, ændre og udvide.

Der findes massere af systemer og de kan alle blive til en rigtig god webshop - det handler kun om hvor meget arbejde der skal ligges i det. Med OpenCart er basen god - og nem at gøre bedre :)

Held og lykke med det ihvertfald,

Simon

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 22:32

Hej Simon,

Tak for dit svar.

Det skal siges, at vi ruller tungt ud i Skandinavien og ikke kigger på de små, nemme og ofte billige løsninger.

Vi kunne naturligvis udvikle vores eget system, men vores tidsramme er for snæver til det kan gøres i første omgang. Derfor leder vi efter et seriøst og professionelt system, hvor der ikke er plads til bugs og småfejl som du nævner ved Magento.

Glemte også, at nævne der naturligvis skal være mulighed for implementering af tracking til affiliates og Google Analytics.

Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 22:44

NMedia:

Det skal siges, at vi ruller tungt ud i Skandinavien og ikke kigger på de små, nemme og ofte billige løsninger.

Vi kunne naturligvis udvikle vores eget system, men vores tidsramme er for snæver til det kan gøres i første omgang. Derfor leder vi efter et seriøst og professionelt system, hvor der ikke er plads til bugs og småfejl som du nævner ved Magento.

Jeg vil ikke betegne Magento som en lille og billig løsning, indenfor ikke-proprietære løsninger, tror jeg faktisk at det er en af de dyreste. 

Jeg tror desværre at mange tager fejl af de små systemers effektivitet når det kommer til at starte en webshop. Det man skal bruge til at starte med, er de basale funktionaliteter - Det man kommer til at skulle bruge senere hen, kan bygges på.

En proprietær løsning, vil som du siger, nok komme til at tage lang tid at få helt på plads, samt koste mange flere penge, men hvis det er det du vil ende op med - hvorfor så ikke få lavet jeres egen løsning med det samme?

Uanset hvad, så synes jeg ikke at i skal udelukke nogen systemer(Heller ikke magento:) - men istedet prøve at finde nogle shops som i synes rigtig godt om, og se hvad de er lavet i. Man kan gå hen og blive overrasket :)

/Simon

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 22:48

Du har en en helt del gode pointer i dit indlæg.

Er ikke i tvivl om mange systemer kan udvikles til super-shops med de rette modifikationer, og en god portion arbejde.

Vi er dog i en position hvor vi er villige til, at betale for en professionel løsning som ikke nødvendigvis behøver være open-source, men heller ikke begrænset hertil.

Vi starter på fuldt blus, med fuld funktionalitet hvorfor denne tråd ikke skal sammenlignes med mange af de øvrige tråde hvor det er forholdsvis små erhvervsdrivende, som skal starte ud så billigt som muligt. Vores perspektiv er et helt andet, og måske derfor skal vi alligevel overveje at stable vores eget site op fra bunden.

Du ved tilfældigvis ikke om der findes nogle "showcase" sites hvor man kan se de forskellige shopsystemer i praksis og vurdere om det kan bruges?

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 22:48

Umiddelbart vil jeg mene OpenCart er ALT for lille til det behov - og slet ikke skalérbart nok til at nå de mål, der ser ud til at sættes.

I skal have fat i et system, hvor det er 100% open source og opfylder jeres "need to have" til at starte med - samtidig skal systemet og understøtte jeres fremtidige "nice to have".

Det sker ikke med 9 ud af 10 af de systemer der dagligt omtales på Amino.

I et 100% open source system kan alt lade sig gøre, det handler udelukkende om Jeres økonomi.

Hvis du har lyst, så skal du være velkommen til at sende mig en komplet beskrivelse, så undersøger jeg gerne om et af de systemer vi har kan benyttes. Jeg har muligvis et par ideer, du kunne have glæde af.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 22:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon

Koster OpenCart noget vildt og voldsomt?

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 22:56

Thomas:
I skal have fat i et system, hvor det er 100% open source og opfylder jeres "need to have" til at starte med - samtidig skal systemet og understøtte jeres fremtidige "nice to have".

Hej Thomas,

Du må også meget gerne sende mig nogle eksempler på 100% opensource systemer, som kan mere end Magento og Opencart.

Og det er ikke for at være næsvis - jeg er oprigtig interesseret :)

Tilmeldt 7. Mar 10
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads Grønlund:

Hej Simon

Koster OpenCart noget vildt og voldsomt?

Hej Mads,

Nu vil jeg ikke begynde at fylde NMedia's tråd med priser på Opencart. Men du er velkommen til at sende mig en besked, hvis du har spørgsmål til opencart :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)