Har fundet et super ejendom til mit erhverv, producering af jagtudstyr. Ejendommen ligger på i Hornslunde på Stationsvej 4, den er sat til salg for 700.000 kr. Jeg synes at prisen var en smule for høj.
2 dage efter mødet ringer ejendomsmægler og fortæller at ejendommen er sat til salg gennem Lolland Falster kommune og jeg kan byde 299.000 kr, så skal den nok går igennem??
hvordan skal vi kunne - vi kender ikke ejendommen - du skriver bare vurderet til 1 mio og så til salg for 700.000 og nu gennem kommunen for 299.000, måske som del af tvangsauktion.
Hvordan standen er, og hvad der kan følge af forpligtelser aner vi ikke, men hvis den er 1 mio værd som i vurderingen, så er det en god pris - det er bare ikke til at sige ud fra det du skriver - hvis den er lige til at flytte ind i og bruge til dit formål uden du skal af med en masse penge til andet
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis det er i Horslunde - tror jeg at kommunen hellere vil sælge billigt end at lade stå tomt - Og ejendomsværdien er vel næppe mere end max. 300.000 anyway???
Kommunen har forsøgt at sælge i 3-4 år uden held. Hvad ejendomsmægleren mener, er nok at de efterhånden er villige til at acceptere et bud på den nævnte pris. Om det er billigt skal jeg ikke kunne sige, men hvis det er nummer 6 vi snakker om, så ser det da ganske flot ud.
Hvis vi taler tvangsauktion (gør vi næppe hvis det er kommunen der sælger) skal man passe meget på ikke at byde ind i et overliggende pant jf. de restancer der formentlig er, men der kan ligge andre ganske fornuftige overvejelser om liggeomkostninger, politiske beslutninger om at den skal sælges etc. bag