Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering (LÅN) - bedste sikkerhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Beklager at dette indlæg er fra min nye konto, men jeg har simpelthen glemt firma-mailen til den gamle :-)

Anyways, så står jeg nu i en situation, hvor jeg skal låne ca. 350.000 kr. ud til et projekt, af mine egne penge. Der er selvfølgelig et afkast over en periode, men jeg står og er meget uklar over hvilken type selskab jeg skal oprette mht. overførslen af pengene.

Kort om projektet (dele er selvfølgelig ikke beskrevet i detajler :))

- Jeg låner 350.000 kr. til en partner, der sørger for at afholde hele vores event.

- Det er et 1-gangs-event, og kontrakt m.v. sikrer en kort tidshorisont på tilbagebetaling af mit indskud samt afkast.

- Jeg får lånet + afkast tilbage (50.000 - 100.000 kr. i afkast udover de 350.000 kr.)

Mine spørgsmål, som jeg håber et par af jer kloge hoveder har et par tips og tricks til er som følger:

1. Skal jeg oprette et firma (ApS) til dette event, selvom det kun et et "1-gangs-event" ?

- herunder er jeg i tvivl om hvad fordelen/ulempen er ved at have min oprindelige overførsel på de ca. 350.000 kr. klaret gennem et firma kontra privat (pengene forsikres).

2. Giver det mest mening for mig, at modtage tilbagebetaling + afkast via det eventuelt oprettede firma, eller privat?

Jeg beklager hvis der mangler nogen informationer, og I skriver selvfølgelig ENDELIG bare hvad I mangler, for evt. at kunne hjælpe mig videre her :-)

Alle andre formaliteter omkring eventet står jeg ikke selv for - jeg giver kun start-indsprøjtet, der muliggør det hele, og det er i det lys mit indlæg skal ses.

På forhånd TUSIND tak for hjælpen, og ellers god fornøjelse med jeres projekter derude!

Mvh. Lasse Ustrup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49

Jeg kan i alle fald ikke se nogen årsag til at oprette et ApS alene for dette - og så evt skulle lukke det ned bagefter. Skattemæssigt kan jeg ikke se dig hente noget ved det, omkostningsmæssigt er det penge ud i luften, og sikkerhedsmæssigt gør det ingen fordel, når det bare er et lån hvor du ikke har noget med arrangementet at gøre

Sikkerheden må søges i det som ham der får lånet evt kan give dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:04

Super - det var også de tanker jeg har gået med.

Der er stor sikkerhed i kontrakten med min partner, således at det kun er et meget lille beløb partner reelt selv hæfter for (til mig) i worst-case-scenario - så her har du ret, i vi skal finde sikkerheden i partneren.

Hvis du er frisk på et follow-up spørgsmål, så har jeg endnu et :-)

- Jeg låner ham pengene - og disse har jeg pt. privat. Som jeg har forstået det, vil det give mening for mig, at oprette en enkeltmandsvirksomhed, og så overføre pengene fra mit firma til hans.

- Herefter har jeg forstået at, når han så skal betale mig tilbage, kan jeg trække det oprindelige beløb ud af firmaet, uden omkostninger - og nu lade overskuddet stå, til fremtidige investeringer (så jeg kan bruge det til fremtidig kapital).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15

Jeg tør ikke sige om det giver mening at oprette et enkeltmandsfirma bare til det at låne pengene ud, jeg har svært ved lige at se skattefordelen og igen bliver sikkerheden ikke større, så er det KUN til det ene formål ville jeg da låne dem ud privat. Jeg ved ikke om du med selskab tænker på VSO af renteårsager eller af andre årsager?

Evt indtægt og tab må så vidt jeg kan bedømme det være kapitalindkomst - men her må nogle større hjerner på banen¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:34
sæt dit fingertryk på p2p banking
Det er konkurance mæssigt sværdt at låne den danske krone eller andre valutaer ud på anderledes prisvilkår end den iforvejen admistreres med afdrag og renter fordi der er mange udbydere som fungere som en bank iforvejen samtidig med at kredit er afhægighedsskabende stof der kræver kendskab til kunden ved aflevering af garantibevis/gensidig gavekort
Udlåns siden er meget mere volitil iforhold til indlån som er optikken i at gøre P2P arbejdsbetinget inhouse som kun bruger den danske krone som letopdeligt udbytte med indskud fra kundens varehus af ting som er de resurser der besiddes iforvejen.Altså Når kunden begynder at eje ting er der ingen hindring til for at de indskydes i P2P banking der i ejerskabet af underliggende værdi i classyfeid ads supplere classyfeid ads med gensidig gavekort for at benytte denne arbejdshest til at få afkast på ligesom et billed lotteri uden renter eller afdrag eller påbelagt tilhørsforhold til bank som aktiv der herved prisættes mere regelmæssigt korrekt efter konjuktur forhold i flashkehals marked kaldet strukturebar kredit og ikke stagnere i aftale efter talmæssig rutschetur
opsumeret gør alting modsat af banken eksempelvis numireret konto/ fysik reserve /kreditaftale / aktie værdi / afdrag og renter / Fysik fraktionel reserve/ophavsret kopi handel /ophavsret handel /Løn garanti/ komissions deling / Tal regnskaber/ classyfeid ads - digital asset
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)