Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udvikling af nyt software. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i et tidligere indlæg fået anbefalet at bruge et cmr system til at holde styr på vores kunder, aftaler osv, men samtlige systemer jeg har prøvet, har alt alt for mange funktioner i forhold til hvad jeg skal bruge.

Derfor har jeg besluttet mig at få udviklet et system der kan holde styr på hele arbejdsgangen i mit lille firma.

Mit spørgsmål til jer er om hvad der er bedst, jeg har valget mellem at ansætte en freelancer til at udvikle programmet, eller at ansætte en it mand der kan udvikle hos os, og på vores præmisser.

Hvad vil i anbefale mig at gøre , det drejer sig om et system der ud fra mine begrænsede egenskaber i programmering kommer til at tage ca 300+ timer at udvikle. Systemet skal laves i php / mysql og der skal laves apps til android og senere hen iphone og windows

Hvad vil i anbefale. En it mand ved man hvad koster, og her kan man være med i udviklingen helt ned til størrelser på tekst felter, og ved en freelancer føler jeg at jeg er lidt langt væk hvis der bliver problemer, som der uden tvivl gør:-)

Christian

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:59

Jeg vil til enhver tid anbefale dig at overveje kraftigt igen om det kan betale sig i forhold til standardløsninger.

At køre et system op som også skal have apps til 3 forskellige mobilplatforme, og skal understøtte en virksomheds forretningsgang, som formodentlig ændres fra måned til måned, er et "evighedsprojekt" der lynhurtigt drukner i tid og udgifter.

Ved at vælge en eksisterende standardløsning slipper man for risikoen for at blive opslugt i programudvikling og kan passe sin virksomhed i stedet for. ;-)

Der findes snart flere CRM-systemer end der er firmaer på kloden, så det skulle undre mig meget at du ikke vil kunne finde et der kan dække dit behov og i værste fald tilpasses af en udvikler.

At starte sådan et projekt fra bunden betyder at du giver dig i lag med produkt-udvikling, sikkerhedsproblematikker, brugervenlighedsproblematikker og meget mere som de fleste allerede har brugt penge på at løse på en smart måde.

300 timer vil i den situation være ekstremt lavt sat, når du først tæller skrivning af kravsspecs, din tid, design-tid, udviklingstid osv med, og så er du formodentlig først lige kommet i gang.

Næste problem opstår når du skal have en driftsmand der sørger for at systemet også kører når det skal, er sikkert nok til at at dine data ikke bliver stjålet, da du formodentlig vil have kundedata og dermed sensitive data i systemet.

Der er så mange der laver den fejltagelse du er ved at begå lige nu, nemlig at de tror det handler om lige at sætte et system sammen, og de vigtige ting er hvilke tekstfelter der står på siden, eller om der lige er en bestemt knap det rigtige sted osv. Derefter kaster de bunker af penge efter fjollede gør det selv løsninger, og i sidste ende alligevel ender op med en standard løsning, fordi det bare er rart at kunne fokusere på sit kerneområde, have en supportlinje man kan ringe til og glæde sig over at der ofte kommer nye features løbende pga andre kunder også bruger systemet og derfor er med til at inspirere udviklerne frem mod best case scenarios.

Vi er selv en software virksomhed, og kunne sagtens bygge hver eneste lille system vi skulle bruge til administration hvis vi havde lyst. Hver gang vi er gået ned af den sti er vi endt op med at indse at de skjulte udgifter i sådan et projekt (og vi skal ikke engang betale udviklere direkte) er helt håbløse i forhold til et abonnement hos en "færdig service", hvor vi kan slå nogen oven i hovedet hvis det ikke virker lige når vi skal bruge det.

Så mit råd er: Vend om.. du kan nå det endnu :-)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 18:15

Tak for dit fine svar Oscar.

Problemet i mit tilfælde er at der ikke findes et eneste system der kan det jeg skal bruge det til, og kun det. ( det gør der men de koster kassen, og er så ringe lavet at man ikke kan ændre tid og sprog til dansk, bare et af de mange eksempler. )

Kort fortalt ville mit program ikke kun hjælpe mig selv, men det kan uden tvivl sælges som en cloud baseret løsning til andre mindre virksomheder, der står i det samme problem.

Et cmr er i mit tilfælde totalt overkill, da vi ikke driver en telemarketing virksomhed og har kørende sælgere ( det må da næste være det man bruger sådan et system til:-)  )

De cmr systemer jeg har set på, salesforce og et par andre er i vores lille firma med et par 1000 kunder i systemet fuldstændigt ude af proportioner , da vi for det første skal købe enterprise versioner af disse systemer, da mit ultimative krav er at regnskabssystemer og cmr kan snakke sammen gennem api.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 19:04
Hvad skal du helt præcist bruge systemet til?
Mange crm systemer kan nedskaleres til at opfylde mindre behov.

Hvis du har integration til regskabssystem som krav, ville jeg vælge et standardsystem der out of the box kan integreres med det regskabsprogram du bruger.

Jeg tror ikke et øjeblik på at du skal gå igang med at udvikle selv, og jeg tør godt sige at du heller ikke får det solgt til andre virksomheder hvis crm ikke er jeres kernekompetence
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 21:10

Hej Christian.

Jeg kan anbefale Drupal, hvis du vil tilpasse et php-framework/CMS.

Du har sandsynligvis blot behov for at kunne håndtere en mængde indhold på en bestemt måde, og det kan Drupal hjælpe dig med. Derudover findes der mange udviklere, som kan hjælpe dig med tilpasningen.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)