Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af SMBA. Alene? er det muligt? hvis man er 2 kan man få 100 % over firmaet?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne ApS:
eg syntes bare der fokuseres for meget på indskudskapital i forhold til ApS'er og SMBA'ere

vist er der nogen der slet ikke kan skaffe 80.000 men jeg tror også der er en del der ser det at pengene bindes lidt = en omkostning. Mange af de samme køber gerne aktier i facebook eller Vestas - Jeg ville mene at for 80.000 kr aktier i så interessant et projekt som ens egen virksomhed burde være en god og spændende investering som jo også hurtigt kan være ude i varelager o.l.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:07

Vi er helt enige. Og ja varelager o.l. De ser det jo næppe som en udgift hvis de 80.000 fremkommer som en nettoværdi af en virksomhed de indskyder. De fleste ved jo godt at en virksomhed skal have noget kapital at arbejde med (medmindre det er ren konsulentvirksomhed og så er der måske en bil).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:34

Jeg tænker at smba er det mest fornuftige form for virksomhed.
Vi skal ikke ud og købe varer, vi har allerede kontakt til 2 kunder.
Vi tilbyder sikkerhedsrådgivning og den billigste form for virksomhed virker som smba?
I må gerne komme med forslag, hvis i har andre ideer.

Kan i anbefale en revisor i Kbh området, der har forstand på oprettelse af smba samt med hjælp fremover.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:11

Der er jo I/S som også er med i tråden men hvis I er to aktive og kan leve med de problemer nævnt under SMBA i debatten med f.eks at det ikke kan ændres til ApS (hvad I/S kan + er lige så gratis og den med købe varer og 2 kunder giver ingen sammenhæng til I/S contra SMBA) mod at få mindre personlig risiko og I kan få bankfinansiering, så er det sikkert en fin løsning. Der er flere revisorer der kan det - vil blot advare mod nogle af de som hjælper med at stifte, men som ikke selv må registrere direkte - da det vil være folk der har haft problemer - så find en der kan stå seriøst for processen, som laver en helt nødvendig ejeraftale, og så synes jeg det er klogt, som du er inde på, at finde en der bagefter vil stå for hjælp fremover, for så har I løst de to spørgsmål samtidigt

I forhold til i allerede har kunder, skal I lige regne med, at SMBA pt er den virksomhedsform som kan tage længst tid at stifte, men der skal nok være mange der byder ind på at stifte ville jeg tro - vælg rigtigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)