Jeg har fornyeligt taget systemet zenbilling.com i brug (hvilket iøvrigt er et fantastisk system!) og her til skulle jeg så have en betalingsgateway med tilhørende indløsningsaftale. Som udgangspunk er zenbilling godt og grundigt integreret med quickpay om end de lige har integreret med SpreedlyCore.com hvilket også har givet dem adgang til fx. epay. Men jeg opretter en aftale med quickpay som var oppe og køre temmeligt hurtigt. Da jeg kun skal kunne modtage VISA og Mastercard (mit marked er ikke DK og de få kunder jeg måtte få i DK ville kunne bruge VISA/Dankort) tænkte jeg på at gå uden om NETS/TELLER og oprettede i stedet en aftale med Swedbank. Jeg overvejede også Euroline MEN (og her kommer det første tip) de kræver 3D Secure på alle udenlandske kredit kort. Hvilket jeg ikke lige synes jeg ville have (jo flere klik og forhindringer jo flere der falder fra i købsflowet). Så det blev Swedbank. De var lynhurtige og jeg havde vel aftalen oppe og køre efter en uges tid. Da alt var integreret gik jeg så i gang med at teste. Jeg brugte mit eget VISA/Dankort i håb om at VISA delen jo ville funke. Men ak... Og her kommer så andet tip. Swedbank kan ikke tage VISA/Dankort når du bruger quickpay. (kun "rene" VISA kort, de kan sjovt nok godt tage VISA/Dankort hvis du fx. bruger epay.dk) Så lige et par småting du kan tage med i overvejelserne når du går og tænker på at få betalingsgateway og indløsningsaftale :) jeg ender nok også med en Dankort aftale hos NETS |
Hej Rasmus,
Jeg tillader mig lige at kommentere på dit indlæg, da jeg kan se at du har linket til det et par gange.
Visa/Dankortet, bliver desværre altid routet som et Dankort igennem Nets og eller andre indløserer som bruger Nets. Dette kan dog undgås ved at bruge indløseren direkte og det tilbyder ePay ved de indløsere vi køre op mod: http://www.epay.dk/indloser-internettet/oversigt.asp (Handelsbanken dog undtaget).
3D Secure, er også noget vi som danskere ikke er så vant til endnu, men vi vil blive introduceret til det i fremtiden, da det vil blive et krav ved alle indløsere. I udlandet kender de det udemærket.