Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til betalingsgateway og indløsningsaftaler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fornyeligt taget systemet zenbilling.com i brug (hvilket iøvrigt er et fantastisk system!) og her til skulle jeg så have en betalingsgateway med tilhørende indløsningsaftale.

Som udgangspunk er zenbilling godt og grundigt integreret med quickpay om end de lige har integreret med SpreedlyCore.com hvilket også har givet dem adgang til fx. epay.

Men jeg opretter en aftale med quickpay som var oppe og køre temmeligt hurtigt. 

Da jeg kun skal kunne modtage VISA og Mastercard (mit marked er ikke DK og de få kunder jeg måtte få i DK ville kunne bruge VISA/Dankort) tænkte jeg på at gå uden om NETS/TELLER og oprettede i stedet en aftale med Swedbank.

Jeg overvejede også Euroline MEN (og her kommer det første tip) de kræver 3D Secure på alle udenlandske kredit kort. Hvilket jeg ikke lige synes jeg ville have (jo flere klik og forhindringer jo flere der falder fra i købsflowet). Så det blev Swedbank. 

De var lynhurtige og jeg havde vel aftalen oppe og køre efter en uges tid.

Da alt var integreret gik jeg så i gang med at teste. Jeg brugte mit eget VISA/Dankort i håb om at VISA delen jo ville funke. Men ak... Og her kommer så andet tip.

Swedbank kan ikke tage VISA/Dankort når du bruger quickpay. (kun "rene" VISA kort, de kan sjovt nok godt tage VISA/Dankort hvis du fx. bruger epay.dk)

Så lige et par småting du kan tage med i overvejelserne når du går og tænker på at få betalingsgateway og indløsningsaftale :) jeg ender nok også med en Dankort aftale hos NETS

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 15:08

Hej Rasmus, 

Jeg tillader mig lige at kommentere på dit indlæg, da jeg kan se at du har linket til det et par gange. 

Visa/Dankortet, bliver desværre altid routet som et Dankort igennem Nets og eller andre indløserer som bruger Nets. Dette kan dog undgås ved at bruge indløseren direkte og det tilbyder ePay ved de indløsere vi køre op mod: http://www.epay.dk/indloser-internettet/oversigt.asp (Handelsbanken dog undtaget). 

3D Secure, er også noget vi som danskere ikke er så vant til endnu, men vi vil blive introduceret til det i fremtiden, da det vil blive et krav ved alle indløsere. I udlandet kender de det udemærket. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:04

Hej Thomas

Tak for dit svar, ang. VISA/Dankort så var jeg måske en smule naiv, men tænkte at jeg nok ikke var den eneste :) og godt at høre at I hos epay kan klare dette.

Det kan godt være at de er mere vant til 3D secure i det store udland og hel personligt plejer det heller ikke stoppe et salg for mig personligt når jeg ude og shoppe online. Men når jeg sidder i den anden ende og skal modtage kort så ønsker jeg bare en så smidig købsproces som muligt uden alt for mange muligheder for kunden for at springe fra :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:39

Rasmus Lindgren:
Men når jeg sidder i den anden ende og skal modtage kort så ønsker jeg bare en så smidig købsproces som muligt uden alt for mange muligheder for kunden for at springe fra :)

Det forstår jeg dig også fuldt ud i. 

Vi arbejder løbende på at få nye indløserer på, så vi kan tilbyde de bedste priser og vilkår sammen med vores samarbejdspartnere, men det tager lang tid.  

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 12:44
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:30

Torben Brighs:

Jeg har lige skrevet lidt på min blog, om min lidt uheldige oplevelse:

Hej Torben, jeg kan se at du er komme frem til nogenlunde den samme konklussion som jeg :)

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:18

Rasmus Lindgren:
Hej Torben, jeg kan se at du er komme frem til nogenlunde den samme konklusion som jeg :)

Ja, valg af Quickpay som betalingsgateway er en ualmindelig dårlig løsning, hvis man ikke har Nets blandt sine indløsere. I det på  http://blog.brighs.dk/valg-af-betalingsgateway/ omtalte tilfælde blev problem løst ved at udskifte Quickpay med Epay.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)