Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

STØT DE DANSKE JULEMÆRKEHJEM! DE HAR BRUG FOR DET!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lad værd med at give mig stjerner, for de er intet værd. Bidrag hellere til julemærkehjemmene, det er der, at der gøres en forskel. Og så kan du holde jul og tænke på, at du har været med til, at give nogle stakkels børn en ny chance!

Yes yes bare kald mig langsom, men jeg stødte lige ind i denne artikel, og jeg blev virkelig chokeret og forarget! Læs her 

Hvorfor er det lige, at man gang på gang kan samle over 100 mio kroner ind via smarte fancy tv shows, hvor pengene går til mennesker uden i den store verden, men noget så dansk og vigtigt som julemærkehjemmene, dem støtter færre og færre! Skal der virkelig et reality tv show til, før at man i dagens Danmark gider støtte et formål? 
Julemærkehjemmene hjælper børn, som har det svært, og det er vist beskrevet på en meget sød måde. For mange af de børn, som er på disse hjem, har aldrig oplevet en succes i livet, og alt er bare modgang. De kan ikke bryde den onde cirkel i de omgivelser, som de er i til daglig, og derfor falder de længere og længere ud af det samfund, som de en dag gerne skulle blive en del af!

Børn er de svageste i samfundet, de kan ikke bare ændre noget, og de har sjældent know how og værktøjerne til at ændre noget. Desuden er børn afhængige af deres forældre, hvilket på ingen måde gør det hele lettere!

Ikke nok med, at der står hele 700 på venteliste pt, så falder antallet af pladser også år for år. I 2011 blev antallet alene reduceret fra 700 stk til 650, se her.  

Det kan simpelthen bare ikke være rigtigt, at der ikke er mere medmenneskelighed for de absolut svageste i vores samfund. Og så ved jeg godt, at mange kan sige, at der er hundrede vis af organisationer at støtte, men der er næppe nogen organisation, som julemærkehjemmene, som har haft en fast plads i det danske samfund siden starten af 1900 tallet.

Jeg vil gerne opfordre alle til, at de støtter disse hjem, nu hvor salget af julemærker failer år på år, og dermed forringer indtægterne til driften af disse vigtige hjem! 
Alle bidrag store som små hjælper. Intet bidrag er for lille, og alle burde som minimum kunne undværre 100 kr! Det er 2-3 fadøl i byen eller 2 McD menuer. Come on!

Alle bidrag er endda fradragsberettiget, hvilket de har været siden 01-01-2012, så det ender argumentet med, at man ik har råd falmer helt her! 

Så støt julemærkehjemmene, så de også i fremtiden kan hjælpe de stakkels børn, som ikke har fået den hjælp og den opværkst, som de fortjener. Husk på at børnene ik selv har valgt, at de er endt i den situation, som de er!

STØT HER! Husk alle bidrag hjælper!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:44

PS jeg vil gerne bede alle om, at holde denne tråd reklamefri... Det er fint, hvis nogen vil vise, at de har doneret penge, men drop linkbuilding eller andet i den dur! Det støtter nemlig ik formålet med tråden, og sådanne indlæg vil blive anmeldt!

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 04:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Giver dig nu både stjerner og støtter Julemærkehjemmene - det må du bare finde dig i :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:46

Thomas:

Giver dig nu både stjerner og støtter Julemærkehjemmene - det må du bare finde dig i :)

Så længe du støtter dem, så er jeg glad SmileYes

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 05:00

Jeg er vildt interesseret i at gå ind i et støtteprojekt omkring det her, fordi jeg selv ved hvordan det er og hvor meget godt de kan skabe. Jeg tænker lige over nogle koncepter og så kan det være jeg vender tilbage til dig

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:19

Jeg støtter allerede Julemærkehjemmene med 100 kr. hver måned. De gør et fantastisk arbejde.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 06:45
Når der nu er opmærksomhed om Julemærket, vil jeg også gerne henlede opmærksomheden på e-julemærket (i venstre menuen).

Det koster 500 kr. som virksomhed, og giver ret til at bruge lige så mange mærker du vill i din mailsignatur.

Det er en billig måde at markedsføre sin "sociale ansvarlighed", og med alle de mails de fleste af os sender hver dag, vil der være en del der ser det. Og pengene går, som Morten er inde på, til et rigtigt godt og vigtigt formål.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Eldrup Event Skrevet kl. 08:51

Må jeg lige bidrage med en lille solstrålehistorie.

Lillebælt halvmarathon har et løb i løbet der hedder løb4andre. Det forgår således at det er gratis at deltage, til gengæld skal man så finde nogle sponsorer der vil købe løbeaktier til fordel for bl.a. julemærkehjemmene.

Min kones chef, har en søn som var på julemærkehjem sidste år. (det er forøvrigt ham der er på bagsiden af årets julekalender) Han tabte en masse kilo og fik en maase selvtillid efter sit ophold. Og nu stiller han så op til halvmarathon sammen med sin mor d. 4 maj næste år. Jeg syntes at den fantastiske udvikling var værd at støtte med 1000 kr.

Men det som er solstrålen i historien er, at den anden dag blev jeg spurgt om jeg ville have hans konfirmationsskjorte. En dyr hilfinger skjorte som de syntes var synd at smide til genbrug.

Jeg er 1.94 vejer 98 kg og jeg havde ingen problemer med, at passe skjorten....

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:00

Inden denne tråd forsvinder helt ned i bunden af debatten, så vil jeg tillade mig at "skubbe" den lidt op. Det er et vigtigt budskab, og alle burde have råd til at bidrage økonomisk :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:56

Man kan få et lille indblik i de problemer, som overvægtige børn har i DR dokumentaren Generation XL 

Hvis man følger den, så kan man også hurtigt se, hvorfor mange børn med problemer har svært ved at løse dem... 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)