Lad værd med at give mig stjerner, for de er intet værd. Bidrag hellere til julemærkehjemmene, det er der, at der gøres en forskel. Og så kan du holde jul og tænke på, at du har været med til, at give nogle stakkels børn en ny chance! Yes yes bare kald mig langsom, men jeg stødte lige ind i denne artikel, og jeg blev virkelig chokeret og forarget! Læs her Hvorfor er det lige, at man gang på gang kan samle over 100 mio kroner ind via smarte fancy tv shows, hvor pengene går til mennesker uden i den store verden, men noget så dansk og vigtigt som julemærkehjemmene, dem støtter færre og færre! Skal der virkelig et reality tv show til, før at man i dagens Danmark gider støtte et formål? Børn er de svageste i samfundet, de kan ikke bare ændre noget, og de har sjældent know how og værktøjerne til at ændre noget. Desuden er børn afhængige af deres forældre, hvilket på ingen måde gør det hele lettere! Ikke nok med, at der står hele 700 på venteliste pt, så falder antallet af pladser også år for år. I 2011 blev antallet alene reduceret fra 700 stk til 650, se her. Det kan simpelthen bare ikke være rigtigt, at der ikke er mere medmenneskelighed for de absolut svageste i vores samfund. Og så ved jeg godt, at mange kan sige, at der er hundrede vis af organisationer at støtte, men der er næppe nogen organisation, som julemærkehjemmene, som har haft en fast plads i det danske samfund siden starten af 1900 tallet. Jeg vil gerne opfordre alle til, at de støtter disse hjem, nu hvor salget af julemærker failer år på år, og dermed forringer indtægterne til driften af disse vigtige hjem! Alle bidrag er endda fradragsberettiget, hvilket de har været siden 01-01-2012, så det ender argumentet med, at man ik har råd falmer helt her! Så støt julemærkehjemmene, så de også i fremtiden kan hjælpe de stakkels børn, som ikke har fået den hjælp og den opværkst, som de fortjener. Husk på at børnene ik selv har valgt, at de er endt i den situation, som de er! STØT HER! Husk alle bidrag hjælper! |
PS jeg vil gerne bede alle om, at holde denne tråd reklamefri... Det er fint, hvis nogen vil vise, at de har doneret penge, men drop linkbuilding eller andet i den dur! Det støtter nemlig ik formålet med tråden, og sådanne indlæg vil blive anmeldt!