Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SØGER god programmør - Virksomhed med internationalt potentiale!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Fra  cook4Food Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cook4food er et projekt, der giver folk som ønsker at bytte deres arbejdskraft for et gratis måltid mulighed for at foretage indkøb, madlavning og opvask for familier, ældre, mfl. som betaler for indkøbet. "Kokken” sparer penge og "værten" sparer tid -begge får nye relationer.

Projektet er inspirreret af couchsurfing, men har endnu flere aspekter ift. f.eks. integration af invandrere og udvekslingsstuderende. 

Der er styr på konceptet, vi nåede for nyligt finalen i Dansish Entrepreneurship Award 2012, var i Berlingske i søndags - og alle vejledere og profesionelle vi har snakket med er yderst positive for projektet.

Vi havde fra flere uger siden hyret 2 programmører, men der er gået koks i deadlinen og vi søger ny/nye sammarbejdspartnere. I sin tid blev siden udviklet i WordPress, men som vores ambitioner for cook4food er hævet ser vi helst en type kodning der er gearet mod flere brugere. Dog kan vi til start godt være interesseret i folk der måtte være fortrolige i WP.

Hvis du er interesseret i idéen, enten som freelance men helst som én der er ønsker at blive en del af foretagende med en vision om at skabe et netværk der overgår RBnB samt couchsurfing, så skriv en mail til: kontakt@cook4food.dk

Nedenfor er hvad vores nuværende programmør vurderende nødvendigt for at siden basalt kan fungere: 

Core feature set
Membership registration and user profiles with custom fields
Internal messaging platform with e-mail notifications
Integrated search engine for finding member profiles and events
Event manager connected to user profiles, show upcoming events and easily create new events
Search/selection depending on different parameters (location, date, specific custom fields)

Current implementation
Wordpress with Reverie (Foundation 3 framework) theme 
BuddyPress as profile and communication platform
Event Manager plugin, integrated with BuddyPress 
All user actions are based in the WP/BP Admin bar and/or on the users' profile
Search event function (Find event) is functional, but lacking UX and user profile integration
Live search is missing
Recommendations for future development
Using Open source software (OSS) makes it much easier to transfer the project in its current state as a basis for further development. 
Wordpress needs optimization when a high visitor count is reached (lacks scalability)
The key feature is the event and user integration and the connected search
It must be easy to find and create events depending on the users' selections
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 07:55

Lyder som et godt koncept, men tror lige du skal kontakte SKAT ang dette, for jeg mener bestemt ikke det er lovligt ;-) 

Mvh Jimmi

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:27

Jimmi :

Lyder som et godt koncept, men tror lige du skal kontakte SKAT ang dette, for jeg mener bestemt ikke det er lovligt ;-) 

Mvh Jimmi

Så skal jeg vel også ringe til Skat når jeg hjælper naboen eller mine børn?

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 08:34

Tom...I teorien ja, du må ikke bytte ydelser i Danmark. 

Hvis jeg har en ven som er Tømre, så må jeg ikke bede ham om at lave mit tag, imod jeg giver han en rejse og f.eks mad. 

Mvh Jimmi

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 08:35

Tom..Ikke lige den med dine børn, for det er din pligt. Men ang naboen ja ;-) 

Vh Jimmi

Tilmeldt 21. Nov 12
Fra  cook4Food Skrevet kl. 08:38

Vi har snakket med en medarbejder fra skat i forb. med en iværksætter event, han mente ikke at de ville tage notits af et så lille beløb udvekslet naturalia med det sociale i fokus. Dog har du nok ret i at det ville være en god idé at få på skrift, Skat har vidst sådan et "tvungent svar" til 300 kr. hvor dette svar er gældende i 5 år fra udstedelsesdato.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 08:41

Det får du aldrig på skrift, for lige pludselig udbydes der ydelser som kan tage arbejde= skattepenge. ;-) 

Vh Jimmi

Tilmeldt 21. Nov 12
Fra  cook4Food Skrevet kl. 08:48

Måske hvis det specifikt beskriver vores koncept? Derudover så ønsker Manu Sareen, når sitet er klar, at agere som vært, så må vi få ham til at ændre loven! Anyhow, tak for inputtet men lad os stoppe skattediskussionen her, vi ser nærmere på det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)