Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktfotografering

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Mavida Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at åbne en webshop og vil i den forbindelse gerne selv stå for at tage produktbillederne. Jeg kan rigtig godt lide at tage billeder og har allerede følgende udstyr:

Sony A100 spejlrefleks kamera

Prime linse 50 mm fra Minolta

Zoom 18-250 mm fra Sony

Sony ekstern flash

Stativ

Jeg mangler noget godt lys og en hvid baggrund. Jeg vil gerne høre, om der er nogen, der har forstand på produktfoto og som vil hjælpe mig med at få købt det rigtige udstyr ? Jeg har kigget på eBay, men må erkende, at jeg ikke ved, hvad jeg skal kigge efter, så håber at høre fra nogen, der har forstand på produktfotografering :-)

Mavida - Boligtekstiler og brugskunst

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 21:42

Det er relevant at vide, hvor store dine produkter er? Er det små ting, så skal vi ud i noget makro udstyr, eller er det biler du skal tage billeder af?

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 21:47

Sorry, det glemte jeg at få med ;-)

Det drejer sig om boligtekstiler (sengetøj, puder, plaider m.m.) og brugskunst (vaser, skåle m.m.).

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 21:52
Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 90
Fra  BilligeDyreartikler.dk Skrevet kl. 21:53

Mangler du noget til din hund eller kat? Klik ind og se vores skarpe priser her.

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 22:10

Tak for jeres svar, men da jeg skal kunne tage billeder af f. eks. dyne og pude med sengetøj eller et miljøbillede med f.eks. flere puder i et sofahjørne, så er de løsninger ikke store nok.

Jeg har forestillet mig noget med hvidt baggrundspapir (ca. 2 m bred) og nogle lys med paraplyer eller softbox, men der er bare så mange muligheder inde på f.eks. eBay og jeg ved for lidt om det. Derfor ville jeg gerne høre fra nogen, der ved mere om den slags udstyr end jeg gør :-)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:29

2 stk paraplyer / softbokse eller ideelt 2 softbokse og en paraply.

Jeg bruger ikke blitz, men konstant lys som er fotolamper med korrekt Kelvin dvs omkring 5000,
fordelen derved er at du kan se og styre skyggerne, og det bliver ikke varmt i studiet.

Jeg har med stor glæde handlet hos
fotoimport.dk med det de nu engang har af udvalg
lastolite.dk kan levere softbokse og baggrunde

• Dit kamera skal optage i RAW-format så kan du nemt farvekorrigere m.m. det er en stor fordel.
  • Herudover med så lille blænde som mulig f22 og derover (det giver største dybdeskarphed).
  • Du kan sagtens bruge dit 50mm objektiv til dine optagelser, når det er så store produkter.
  • fotografer med stativ og fjernudløser, så du undgår rystelser med blænde f22 kan det nemt blive 2 sekunder og længere.
  • Slå objektivets antirystelse-funktion fra, og hvis du bruger blitzen, lad den udløse i slutningen af eksponeringen.
  • Husk at indstille Whitebalance til studieområdet inden start - gem den - og brug den.
    Tag en masse prøveshoots indtil du opnår bedste eksponering - inden du for alvor går i gang.
    Og brug disse indstillinger som grundlag for resten. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Nov 12
Fra  Mavida Skrevet kl. 19:55

Tusind tak for svarene :-)

Deleuran, jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad du mener om dette tilbud fra eBay:

http://www.ebay.co.uk/itm/540W-Flash-Kit-Photography-Lighting-Studio-Strobe-LIGHT-/320664149997?pt=UK_Photography_StudioEquipment_RL&hash=item4aa9129fed

http://www.ebay.co.uk/itm/540w-Studio-Flash-Lighting-set-3x180w-Light-Kit-Earthed-/120902298883?pt=UK_Photography_StudioEquipment_RL&hash=item1c2656ad03

Jeg har checket med den sidste og han kan tilbyde mig en wireless trigger, der også passer til Sony (de bruger åbenbart ikke det samme som andre mærker) og i stedet for barndoor og honeycomb, kan jeg få en ekstra hvid paraply.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:15

Det er helt sikkert fine pakker som du kan få meget glæde af.

Som ny indenfor produktfoto, vil sæt med kontinuerligt lys, være nemmere at arbejde med, end de flashlys der leveres med disse sæt.

Tag et kig på deres hjemmeside eller snak md sælgeren og bed om tilbud på systemer med kontinuerligt lys.

Resten af indholdet er super - det kunne jeg godt drage nytte af.....

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:55
Side 1 ud af 3 (26 indlæg)