|
Er her nogen som er inde i transportbrancen der kan fortælle mig hvordan man omregner lademeter?? Jeg har søgt lidt omkring, men vil høre om der ikke er nogen herinde, der har lidt bedre forstand på det, og som kan forklare mig det, da jeg skal bruge det med hensyn til transport af mine varer... Mvh. |
Lademeter??
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
|
|
Det bruges til omregning ved fragt og det typiske er, at en lademeter bliver omregnet til mellem 1600-1850 kg. kort kan det beskriver som 1 meter ind i bilen som er lig 2,4kvm, derfor efregnes f.eks en Europalle (120cm x 80cm) som 0,4 Lademeter. Man afregner dog kun lademeter, hvis dit gods ikke kan stå ovenpå eller tåle andet gods står på dit. Hvis dit gods evt kan stå på nogle stålplader vil man regne dit gods om efter kubikmeter som omregnes 350KG pr cbm. Men hvis du anmelder som lademeter betaler du for lademeter. Hvis det for tricky så send mig en PM, hjælper gerne.. //Glenn |
Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.
|
Ja, det lyder lidt tricky Glenn Men det jeg er ude efter det er selve udregningen, så jeg selv kan kontrollere om det jeg nu får at vide er korret, eller kan sammenligne det med andre.. F.eks. hvis jeg nu har gods i målene 2,60 x 2,40 x 1,80 eller 2,60 x 2,00 x 180 hvordan finder jeg hvormange lademeter det så bliver?? |
|
Da jeg går ud fra at at 180 er højden, vil du få en afregning på 2,6 lademeter, da den eneste måde du kan læsse godset på er ved at stille det med 240cm, altså stikker dit gods 2,6 meter ind i lastbilen. /Glenn |
Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Bliv gratis medlem