Jeg har hørt fra flere at det er muligt at ens kunder kan betaler via Paypal uden først at oprette sig som kunde igennem Paypal. Det skal være så nemt for kunden som muligt, derfor ønsker jeg ikke at kunden skal have en Paypal konto, men blot indtaste kredit oplysninger.
Men....hvis jeg kigger på Paypals egen hjemmeside står der:
Nemt og gratis for dine kunder
Dine kunder skal kun indtaste deres e-mail-adresse og adgangskode for at bekræfte en PayPal-betaling, og det er gratis for dem at betale med PayPal i danske kroner.
De skriver intet om at det er muligt at betale uden først at logge in på sin Paypal.
Jeg har hørt fra flere at det er muligt at ens kunder kan betaler via Paypal uden først at oprette sig som kunde igennem Paypal. Det skal være så nemt for kunden som muligt, derfor ønsker jeg ikke at kunden skal have en Paypal konto, men blot indtaste kredit oplysninger.
Hej Thomas.
Det helt korrekte svar er.. "Det afhænger af hvordan du har integreret PayPal".
For at kunden skal have mulighed for at foretage en gæstebetaling (helt normal kreditkorts betaling uden at logge ind eller registrere sig), så skal du integrere PayPal Express Checkout. - Derudover skal du i de API koder som sendes frem og tilbage mellem din webshop og PayPal angive at dette skal være muligt (ellers ser kunden en standard side med log ind eller registrere konto).
Du kan læse mere om PayPal Express Checkout inde på din PayPal konto, og ellers er du velkommen til at kontakte PayPal's kundeservice.
For at kunden skal have mulighed for at foretage en gæstebetaling (helt normal kreditkorts betaling uden at logge ind eller registrere sig)
Hvordan er kunden beskyttet iht. normal kortbetaling med NETS? Her vil der jo ikke være tale om at pengene sendes ind over kundens konto hos Paypal da kunden ikke har noget forhold der.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvordan er kunden beskyttet iht. normal kortbetaling med NETS? Her vil der jo ikke være tale om at pengene sendes ind over kundens konto hos Paypal da kunden ikke har noget forhold der.
Nu går jeg ud fra at du mener slutkunden... Og at vi taler om Visa/Master/American Express... I så fald er der nøjagtig samme beskyttelse.
Men hvis du mener i forhold til Dankort så er det jo ikke aktuelt (da PayPal ikke accepterer "rene" Dankort.