Hej Jensovich
Jeg blev ikke helt meget klogere på hvilket branche område og nøjagtig til hvilken produkter din ide dækker under.
Det er jo derfor lidt svært ud for det du fortæller at vide om det er et område som jeg selv arbejder med, og derfor kunne være intressant for mig.Du skriver den behandler specifikke informationer- det er meget bredt fortolket.
Jeg kender udmærket forløbet og måden at søge patent på, ( har selv software patenteringer inden for håndtering af digital Annoncering / musik/ film branchen)
Fordi du læser dig til at du "tror" det kan lade sig gøre- er der altså lang vej til at vide det- hvis det er inden for software patent er det væsentlig svære at opnå dette end hvis du foreksempel lavede et produkt med tekniske løsninger i.- den skal virklig skabe noget!
Det kan godt være man selv føler at ens ide er guld værd over for de stor drenge det skal man jo gøre :-), men et patent er ikke mere værd end den værdi du har selv til at smide i for at forsvare det eller få nedlagt forbud mod det- har du eller din samarbejdspartner ikke råd til at forsvare det kan du have nok så meget ret, men ikke råd til at bevise det eller kræve kompentation- er det patent som eksempelvis Appel bruger, ja så kan sådan en retsag snildt koste fra 100 millioner og op efter- så man skal være sikker i sin sag for at begive sig ind på det.
et patent er altså retten til at forsvare sig og anklage, men ikke et direkte guldkort.
Patenter er en dyr proces regn med mellem 300.000 - 1 mil pr styk efter hvor meget der skal undersøges, skrives osv, du kan godt skrive noget selv og begynde at undersøge,men på længere sigt er det en dårlig ide- der er en grund til at der er firmaer og folk med den ekspertise på både formuleringer, opsætning osv- alt er vigtig så det spiller 110% ikke mindst hvis du vil tro at du kan sælge det til de store spiller eller at andre ikke kan pille det fra hindanden fordi du har glemt eller får formuleret dig bare en my forkert- hvis du har et patent du vil sælge til de store firmaer, vil de heller bruge en sjat penge på at pille det fra hinanden og dermed slippe billiger for ikke at købe et patent fordi der er smuthuller i din beskrivelse, eller de kan ændre- her er det et must at have et patent firma/person som kender gamet helt fra starten og lukker de huller som er muligt ud for udførelse- jovel, patent folk er dyre, men de skulle gerne på længere sigt være det værd. hvis ikke det er udført perfekt, er de penge du slev ville smide i det med stor sandsynlighed spildt, og hermed mister du og andre retten til at kunne få det patenteret sener hen.
før jeg kan vide om det kan være noget for mig, så skal jeg vide noget mere- du er velkommen til at give mig noget mere info, på mail, Pb, telefon eller skype
- jeg skal gerne underskrive en NDA, såfremt jeg ved den ikke dækker over eller hindre mine egne forretnings planer.
Bedste hilsner
Bo Schønemann
BS@tiink.dk
tel 28 14 69 20