Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerandel i bytte for patent

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med en idé til et software interface som jeg tror opfylder kriterierne for et patent.

Desværre har jeg ikke kapital til at foretage ansøgningen og udarbejde dokumentationen selv, eftersom jeg har investeret i selve udviklingen af produktet i stedet.

Er der mon nogen derude som er interesserede i at modtage betaling i form af ejerandele af virksomheden for at søge og opnå patent på opfindelsen? Er dette en holdbar model? Nogen erfaringer?

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 16:32

Hej Jensovich

i hvilken genre løser dit software et problem, og under hvilken gruppe af software- software er jo blevet et vidt begreb om det er til bilindustri, computer, malkerobotter osv, der er rigtig meget der styres ved hjælp af software...

så et hint om hvad det går lidt ud på og hvad de software kan bruges til.

Hvilken indikation underbygger du din "tro" på at det kan patenteres?, undersøgelse, viden, gæt eller andet ?

lad mig høre om det evt er et område jeg dækker under!

/Bo Schønemann 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 15:15

Ja vi kender problematikken - det sker ofte at en patentkunde tilbyder medejerskabet - delvist s'følgelig - for at dække vores rådgiverhonorar og udlæg /omkostninger til patentmyndigheden

Vi www.eneret.dk plejer at takke pænt nej, da vi og vores konkurrenter normalt ikke driver forretning under sådanne betingelser.

Det er kun praksis for patentrådgivere patentagenter, og patentingeniører, så klø bare på, der er jo stadig aftalefrihed i Danmark.

Tilmeldt 26. Nov 12
Skrevet kl. 19:21

Hej Bo,

Tak for input.

Min "opfindelse" består af et innovativt bruger-interface og det kan så vidt jeg har læst mig til patenteres så længe det opfylder de vanlige krav om innovations-højde samt at det tilsigtet integration i en enhed, såsom en computer, hvis der blot er tale om et design-patent.

Mit innovative interface dækker specifikt over en ny måde at vise og behandle specifikke informationer af en helt bestemt type på.

Dette kan sammenlignes med Apple's bruger-interface patent på iTunes som ligeledes dækker over en bestemt funktionalitet og måde at vise og behandle data på.

Således mener jeg min opfindelse kan patenteres, men det er klart at jeg har brug for ekspert-viden for at komme videre.

Til gengæld tror jeg et patent er særdeles værdifuldt, idet det vil gøre min løsning mere attraktiv over for investorer og mit interface er ydermere relevant for en lang række af de etablerede software firmaer som potentielt vil være interesserede i at ydnytte fordelene ved mit interface så snart de får viden herom.

Så jeg er meget lydhør over for forslag der kan hjælpe. 

Mvh - Jensovich

Tilmeldt 26. Nov 12
Skrevet kl. 19:23

Hej Mogens,

Tak for dit indlæg.

Nu hvor jeg har detaljeret min "opfindelse" en anelse (i mit svar til Bo), hvad tror du et EU / US patent ville komme til at koste, skulle et bureau som jer selv klare opgaven?

På forhånd tak,

Jensovich

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 19:36

Jeg tror en investor er vejen frem, og ikke tilbyde det til f.eks. Eneret (no offence).
På den måde får du også en forretningspartner fremadrettet, som ikke kun har noget med patentet at gøre.. 

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 26. Nov 12
Skrevet kl. 19:44

Som sædvanligt er det en Catch-22 situation...

Investorerne siger de kun vil investere hvis de har sikkerhed (i form af et patent) for at større og mere etablerede spillere ikke blot tager ideen så snart vi lancerer produktet.

Kort sagt, uden et patent er jeg ikke sikret nok konkurrence-mæssigt og det afholder investorer fra at ville investere på dette stadie (pre-revenue).

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 20:21

Hej Jensovich

Jeg blev ikke helt meget klogere på hvilket branche område og nøjagtig til hvilken produkter din ide dækker under.

Det er jo derfor lidt svært ud for det du fortæller at vide om det er et område som jeg selv arbejder med, og derfor kunne være intressant for mig.Du skriver den behandler specifikke informationer- det er meget bredt fortolket.

Jeg kender udmærket forløbet og måden at søge patent på, ( har selv software patenteringer  inden for håndtering af digital Annoncering / musik/ film branchen) 

Fordi du læser dig til at du "tror" det kan lade sig gøre- er der altså lang vej til at vide det- hvis det er inden for software patent er det væsentlig svære at opnå dette end hvis du foreksempel lavede et produkt med tekniske løsninger i.- den skal virklig skabe noget!

Det kan godt være man selv føler at ens ide er guld værd over for de stor drenge det skal man jo gøre :-), men et patent er ikke mere værd end den værdi du har selv til at smide i for at forsvare det eller få nedlagt forbud mod det- har du eller din samarbejdspartner ikke råd til at forsvare det kan du have nok så meget ret, men ikke råd til at bevise det eller kræve kompentation- er det patent som eksempelvis Appel bruger, ja så kan sådan en retsag snildt koste fra 100 millioner og op efter- så man skal være sikker i sin sag for at begive sig ind på det.

et patent er altså retten til at forsvare sig og anklage, men ikke et direkte guldkort.

Patenter er en dyr proces regn med mellem 300.000 - 1 mil pr styk efter hvor meget der skal undersøges, skrives osv, du kan godt skrive noget selv og begynde at undersøge,men på længere sigt er det en dårlig ide-  der er en grund til at der er firmaer og folk med den ekspertise på både formuleringer, opsætning osv- alt er vigtig så det spiller 110% ikke mindst hvis du vil tro at du kan sælge det til de store spiller eller at andre ikke kan pille det fra hindanden fordi du har glemt eller får formuleret dig bare en my forkert- hvis du har et patent du vil sælge til de store firmaer, vil de heller bruge en sjat penge på at pille det fra hinanden og dermed slippe billiger for ikke at købe et patent fordi der er smuthuller i din beskrivelse, eller de kan ændre- her er det et must at have et patent firma/person som kender gamet helt fra starten og lukker de huller som er muligt ud for udførelse- jovel, patent folk er dyre, men de skulle gerne på længere sigt være det værd. hvis ikke det er udført perfekt, er de penge du slev ville smide i det med stor sandsynlighed spildt, og hermed mister du og andre retten til at kunne få det patenteret sener hen.

før jeg kan vide om det kan være noget for mig, så skal jeg vide noget mere- du er velkommen til at give mig noget mere info, på mail, Pb, telefon eller skype

- jeg skal gerne underskrive en NDA, såfremt jeg ved den ikke dækker over eller hindre mine egne forretnings planer.

Bedste hilsner

Bo Schønemann

BS@tiink.dk

tel 28 14 69 20

Tilmeldt 26. Nov 12
Skrevet kl. 20:39

Hej Bo,

Tak for svar. Jeg er helt enig i dine betragtninger og har også været de overvejelser igennem.

Sagen er dog helt konkret at en række investorer specifikt har sagt at hvis jeg havde et patent ville de være meget mere tilbøjelige til at investere.

Det er langt hen ad vejen totalt irrationelt af de samme grunde som du nævnte, men det er realiteten. På den anden side er et vel-udført patent guld værd som om ikke andet afskrækker de mindre seriøse kopister fra at lave en kopi (vel og mærke hvis man har penge til at forsvare sit patent for, hvilket en investor også godt er klar over og villig til at sikre).

Derfor er jeg netop kommet til den erkendelse at jeg har brug for ekspert viden. Ideelt set en freelance patent ekspert med erfaring i netop denne type patenter.

Omkostningerne for en sådan person vil være minimale, derfor mit udspil om ejerandel, nu hvor mine egne penge er øremærket udvikling af softwaren m.m.

Mht. anvendelses-område drejer det sig om elektronisk kommunikation såsom emails og hvorledes disse bliver præsenteret og organiseret.

Vi kan lige tales ved direkte så vi kan afklare om det evt. er noget du er interesseret i at hjælpe med.

Jensovich

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 20:47

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)