Hej Aminoer. Jeg er igang med min egen iværksætterdrøm og er kommet dertil hvor jeg skal finde mit lønniveau, eller nærmere timepris når jeg skal lave noget for andre firmaer. For at i kan få en ide om hvad jeg laver, så er det alt lige fra Seo, adwords, hjemmesideoptimering, Facebook, og generel rådgivning indenfor hjemmesideopbygning. Jeg har arbejdet med det i 5-6 år så jeg er ikke nybegynder på området. Og har haft stor succes med det i en tidligere virksomhed. Hvilket pris niveau er realistisk?
|
Lønniveau som nystartet?
- 1
Det afhænger vel af hvor god og eftertragtet du er? :) - Har du allerede kunder? Hvor mange udgifter til husleje mm. har du på nuværende? Og, hvor meget tid har du? :) Regn på det, og find på den måde ud af hvor meget du skal tage for at det løber rundt...? Start dog med 300 kr/t :) så går du ikke galt i byen... Vh. Mase |
Hej ChrEbbe Det er virkelig noget du skal tænke grundigt over, for det handler i bund og grund om dit personlige brand. Får du prisfastsat dig for billigt, så vil kunderne vænne sig til for billige priser, hvorfor du ikke senere kan sætte priserne op. Samtidig har mange en holdning til, at hvis det er billigt, så kan det ikke være godt! Får du startet for dyrt udelukker du en række virksomheder og hvis dit produkt ikke kan leve op til prisen, så bliver folk endnu mere skuffede og det bliver hurtigt rygtet, at du ikke er pengene værd. Fordelen ved at starte dyrt er, at man kan sætte prisen ned, det er meget nemmere end at sætte prisen op. Så derfor sæt dig ned og find ud af, hvem din målgruppe er og hvad du gerne vil udstråle. Når du har fundet ud af det, så skal du fastsætte det udfra, hvad andre tager. Mit umiddelbare bud er også, at den generelle timeløn er på ca. 300,- så læg dig over eller under det alt afhængig af målgruppen. |