Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vbulletin kun for de få?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Jeg har haft udbudt en opgave om at lave et forum i vbulletin. Der har kun været et bud. Jeg var meget i tvivl om prisen, hvorfor jeg også skrev i opgavebeskrivelsen at bud gerne måtte ligge uden for det valgte prisinterval.
Jeg blev dog efterfølgende lidt i tvivl om, hvorvidt det var priseniveuaet, opgaven (eller den korte  frist) eller det, at det skal laves i vbulleltin der har resulteret  i "kun"et enkelt bud. Et bud er som sådan fint. Men jeg bliver da lidt nervøs for, om der er så få, der kan arbejde i vbulletin, at jeg på sigt sætter lidt for mange begrænsninger for mig selv, mht. samarbejdspartnere, når jeg skal have arbejde udført i programmet efterfølgende.
Jeg hører meget gerne jeres input.

Mange hilsner
Lotte

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 08:53

Kan du ikke lige knytte et par linier hvordan det skal fungerer for det sætter nemlig mere end en tænke igang hos mig

Tilmeldt 23. May 12
Skrevet kl. 09:10

Hej Nikolaj

Hermed tekst;-)

Jeg skal have lavet et forum i vbulletin og også have flyttet min nuværende wp side over i vbulletin (går ud fra det er "lad-sig-gør-bart"....?).

Nuværende hjemmeside består af 2 blogsider (kan evt. laves til 1) og 5 tekstsider. Disse sider skal i vbulletin være tilgængelige for alle. Forum med undersider skal på sigt kun være tilgængelig for betalende brugere. Jeg har valgt en 4.x style. Det ser ud til at rigtig mange ting fra den valgte style kan bruges. Alt skal dog være på dansk. Der skal både tilføjes/fjernes og rykkes rundt på faner.
Grundet konkurrence lægger jeg ikke yderligere om den specifike opbygning af siden op her.
Kontakt mig gerne i en pm så kan jeg sende lidt flere detaljer,- og også hvis du har specifikke spørgsmål. Jeg skal svare så godt jeg kan.
Da jeg pt hverken er specielt inde i forums eller vbulletin er det svært for mig at være mere specifik ligesom jeg kan være i tvivl om prisleje. Bud udenfor det valgte budget-interval er derfor også velkommen.

Da jeg gerne vil have at de links der allerede ligger på nettet, til den eksieterende hjemmeside stadig kan bruges, går jeg ud fra at det er vigtigt at "gamle sider" som kopiers over i vbulletin har samme navne, som nu.
Der skal være de ting/funktioner man vil forvente i et nyt, opdateret forum hvor ca 90%  af brugerne er kvinder i aldren fra 25 til 45 år.
Jeg regner med at det i forbindelse med udførsel af opgaven vil være aktuelt at snakke om hvilke funtioner der skal tilføjes til forummet nu og på sigt. Fx. anmeldelse af brugere...osv.
Uden at kende programmet eller standard og fancy fora-funktioner særligt godt, går jeg udfra at opgaven vil kræve en del mindre programerings-ting....(?)
Det vil være nødvendigt at snakke lidt frem og tilbage om opbygningen og layout.
Det er svært for mig at gennemskue hvordan det færdige resultat bliver. Måske er det lettere for dig at vurdere hvad der skal tilføjes/fjernes. Angiv gerne specifikke ideer til fx forum-funktioner.
Det er meget vigtigt at google er vild med sitet.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 12:33

Hej Lotte.

Jeg har ikke arbejdet med vBulletin, må jeg spørge hvorfor du bruger et betallingssoftware, eller har jeg googlet det forkerte software?

Jeg kan sige så meget ud fra min programmeringserfaring, at når du skal kæde to forskellige systemer, er der ikke noget der er lige til. Uden jeg har set dine databaser og dine krav, kan jeg sige at det kan godt gå hen og blive kompliceret.

Dog er jeg villig til at spare lidt med dig om ideen, har en del forbindelser jeg kan trække på mht. IT, så har du da mulighed for at få belyst tingene fra flere sider, jeg sender lige min mail i en PB

:-)

Mvh nikolaj

Fra Skjern
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:23

Jeg arbejder en del med vbulletin, og jeg synes det lyder som et godt valg, det er absolut det bedste forum software efter min mening. Der er flere wordpress import scripts.

Gå efter version 3.8 eller 4.2 (ikke suite). Men hold dig langt væk fra vbulletin 5 connect, det har intet med vbulletin at gøre.

Hvis du ikke allerede har købt vbulletin, bør du også tage phpfox med i dine overvejdelser, jeg har kigget lidt på det, og det ser lovende ud. Jeg har dog ikke personlig erfaring med det. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:32

Et spørgsmål som måske er relevant for Lotte: Hvis man betaler nogen for at installere vBulletin, har vedkommende så sin egen 'resale' licens eller skal der købes licens selv først (som jo koster en del også)?

Tilmeldt 23. May 12
Skrevet kl. 20:06

Hej Nikolaj
Svarer i en pb;-)
Mvh.
Lotte

Tilmeldt 23. May 12
Skrevet kl. 20:10

Hej Kim
Tak for dit input. Det er svært at navigere imellem alle disse muligheder, når man skal starte helt fra begyndelsen;-) Så dit input er meget brugbart. Tak for det. Havde godt hørt at jeg skal holde mig fra 5 connect. Hermed bekræftet. Jeg vil checke phpfox som du nævner.
Ha en god aften.
Mvh.
Lotte

Tilmeldt 23. May 12
Skrevet kl. 20:18

Hej Erik

Jeg har via deres hjemmeside set på en pris på 249 US dollars. Jeg er dog lidt usikker på om det er den licens du henviser til eller om jeg skal købe noget ud over dette. Så fremt det er tilfældet må du rigtig gerne deleSmile Det er rart at vide hvad jeg er ude i.
Mange tak for dit input.

God aften.
Mvh.
Lotte

Fra Skjern
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:25

Bare spørg løs!

Jeg har lige nu et vbulletin 3.8.7 forum, med vbadvanced portal, vbseo, photopost classifieds, vbgalleri, linksdirectory osv osv..Men jeg har også arbejdet med 4.2

Hvis du brænder for at få dit eget forum og er klar til at gi den en skalle for at op at køre, skal du ikke være så nervøs for at det koster lidt i begyndelsen. Det skal nok komme ind igen i affliates mm.. mine sider kører med et lille overskud, der dækker hosting og fremtidige opdateringer.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)