Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt salg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg overvejer at etablere en mindre enkeltmands virksomhed.
Jeg har styr på det meste, men en ting kan jeg ikke helt greje.

Spørgsmål: Hvis jeg indskyder kapital i mit enkeltmandsfirma, i form af en samling af brugte samleobjekter, hvordan opgøres værdien så ? Hvor meget kan jeg trække ud igen ? Lad os for nemheds skyld sige at samlingen har en værdi på 100.000 i samlet salg, men fuldt realiseret til styk pris 200.000. Samlingen er købt igennem mange år, og er pt min egen private ejendom.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50

I princip bør du faktisk ha dem vurderet af trediepart og solgt ind til virksomeheden. Så bliver de virksomhedens eje, og du skatter af fortjenesten

MEN - hvis vi taler om privat indbo du har købt over nogle år, så vil jeg ikke mene du skal skatte ved at sælge det. Det skal du, hvis du har købt tingene med det formål at sælge med gevinst og påtænker at forsætte med at købe og sælge, men var det nu 3 svanestole eller et rolex daytona og en red submariner du nu ville af med - bare sælge dine egne ting, så skal du ikke til at rode med skat efter min mening, Det er kun hvis dit formål er forretning - men hør hvad andre siger.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 00:57
Tanken er at gå fra privat samler til forretningsdrivende. Jeg har gennem årene købt,solgt og byttet privat. Men overvejer nu om det kan blive en egentlig bibeskæftigelse. Fordele og ulemper skal jeg så have vuderet. Tidligere har det ikke haft karakter af forretning. Men på det sidste har det udvilklet sig i den retning.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)