Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette brud på ophavsretten?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i lidt af et dilemma, jeg står med en god idé, og ved ikke om dette bryder ophavsretten.

Jeg kommer med et eksempel:

Lad os sige, jeg laver et firma der hedder f. eks EasyAccess.nu. Det er et koncept, hvor man har en kæmpe database, hvor det idéen er at gøre internethandel lettere for forbrugeren.

Så opdager vi, at der er et andet firma der hedder f. eks EasyID, der også gøre i login løsninger, men kun til offentlige instanser og myndigheder, og ikke er decideret en virksomhed som sådan, navnet på tjenesten er blot EasyACCESS.

Spørgsmålet er så, om vi bryder copyrighten på navnet, selvom det vi laver ikke er det samme?

Mvh  

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 22:31
hvis vi oversætter til dansk så har "nem adgang" intet med "nem id" at gøre

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 20. Jul 11
Skrevet kl. 22:32

Nej, men 'NEM ID's tjeneste hedder det samme som vores koncept navn :(

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 22:35

Jeg tror dit spørgsmål angår to ting:

1) Et varemærke i flere klasser - hvor 'tæt'er I på hinanden ?

2) om domæne navnet til din evt nye hjemmeside overhovedet er ledigt - hvis nej er der for mig ingen mening I at forsøge at lukrere på (d)en andens varemærke

Men stil spørgsmål til en jurist - ikke til mig... - jeg tar mig kun af patenter og brugsmodel beskyttelse

Tilmeldt 20. Jul 11
Skrevet kl. 22:36

Hej Mogens, du har ret, det er om hvor tæt vi er på hinanden. Domænet er ledigt :-)

Mvh 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 22:40
mackhaidang:

Nej, men 'NEM ID's tjeneste hedder det samme som vores koncept navn :(

Du skriver EasyAccess & EasyID de to ord og begreber har intet med hinnanden at gøre :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 20. Jul 11
Skrevet kl. 22:42

Hej Jack

Nej, de to ord har intet med hinanden at gøre, problemet er at EasyID har en tjeneste der hedder EASYACCESS, men dog har den tjeneste intet med os at gøre!

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:06

Hej.

Tror ikke de kan få eneret på de ord der. Hvis du Googler det bliver det brugt mange steder. Der er også noget der hedder EASYACCESS.no Åbenbart noget med låsesystemer.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Jul 11
Skrevet kl. 23:07

Jeg vil såmænd ikke have eneret på dem, jeg vil bare gerne kunne lave mit koncept, uden at blive sagsøgt for brud på ophavsretten :P

Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  StickerDesign Skrevet kl. 23:43

Nogle der ved hvordan man 100% kan tjekke sit ønskede firmanavn, inden man tager det? Kan det klares ved momsregistrering eller er der andre løsninger, måske online?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)