Hej alle, Jeg er ved at etablere en magento webshop, og har i den forbindelse bestilt et seriøst (regner jeg med) firma til at lave shoppen. For 2 måneder siden aftalte vi design, opbygning, indhold m.m. Jeg indbetalte derefter 10000 kr. i forskud, som svarer til halvdelen af den aftalte pris. Det skal siges, at det er en lidt mere kompliceret opbygning end normalt. Firmaet har eksisteret i flere år og har gode referencer. Jeg kender en webshop-ejer, som er vældig glad for det færdige resultat. Mit spørgsmål er, hvor lang tid det kan tage, at lave en webshop? Det eneste jeg har modtaget indtil nu, er en skitse af en standard magentoside med nogle pile og tekster som forklarer hvad der kan laves. De sidste 14 dage har jeg ikke fået svar på mine henvendelser på tlf. og mails. Måske jeg har været naiv, men jeg har kun set positive bemærkninger om firmaet her på Amino og jeg har checket deres referencer. Hvad mere kan man gøre? vh. Morten |
Hej Morten,
Jeg sidder selv som grafiker og programmør i et firma, hvor vi laver webshops og hjemmesider. Jeg vil sige at en opbygning af en webshops kan tage alt fra en uge til et halvt år. Der er nogle parameter som spiller ind:
- Har firmaet det rigtige materiale (logo, billeder og tekst).
- Hvor høje krav sætter du til det færdige resultat? Er det ekstra funktioner, som der skal bruges tid på at programmere færdige?
- Hvor mange design udkast har de sendt - Og er du god til at vende tilbage, med evt. rettelser?
- Har de meget travlt, som muligvis kunne retfærdiggøre det lange svar.
Når det så er sagt, så synes jeg det virker dybt dybt useriøst, at du ikke får en tilbagemelding i 14 dage - og slet ikke når du forsøger at ringe eller e-maile. Når vi har med en ny kunde at gøre, som f.eks. skal have en webshop, så har vi, fra vi har modtaget materielerne, 20 arbejdsdage til at gøre det hele færdig. Selvfølgelig kan der dukke noget uventet op, men som standart skal vi være færdige efter 20 dage.
Jeg har før lavet en komplet færdig webshop færdig på 1 uge. Unikt design, unikke funktioner, betalingsgateway, designgodkendelse, programmering og up-and-running på domæne, efter kun 1 uge.
Jeg håber for din egen skyld, at du har noget på skrift i form af en kontrakt. Hos os har vi altid en kontrakt vi referere til, og som vi ligger 110% op ad, med mindre andet er aftalt. Det er en sikkerhed for os selv og for kunden.
Jeg ville møde personligt op på deres kontor, og så tage den derfra. Det plejer at virke bedre, for så "presser" du dem til at komme med et brugbart svar - for når du er gået med til at betale halvdelen af fakturaen, så skal du da også have valuta for pengene.
Håber du kan bruge dette til noget?
/Torben