Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid kan det ta' ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Skiltehuset Esbjerg Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ved at etablere en magento webshop, og har i den forbindelse bestilt et seriøst (regner jeg med) firma til at lave shoppen.

For 2 måneder siden aftalte vi design, opbygning, indhold m.m.  Jeg indbetalte derefter 10000 kr. i forskud, som svarer til halvdelen af den aftalte pris.

Det skal siges, at det er en lidt mere kompliceret opbygning end normalt.

Firmaet har eksisteret i flere år og har gode referencer. Jeg kender en webshop-ejer, som er vældig glad for det færdige resultat.

Mit spørgsmål er, hvor lang tid det kan tage, at lave en webshop? Det eneste jeg har modtaget indtil nu, er en skitse af en standard magentoside med nogle pile og tekster som forklarer hvad der kan laves. De sidste 14 dage har jeg ikke fået svar på mine henvendelser på tlf. og mails.

Måske jeg har været naiv, men jeg har kun set positive bemærkninger om firmaet her på Amino og jeg har checket deres referencer. Hvad mere kan man gøre?

vh. Morten

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:10

Hej Morten,

Jeg sidder selv som grafiker og programmør i et firma, hvor vi laver webshops og hjemmesider. Jeg vil sige at en opbygning af en webshops kan tage alt fra en uge til et halvt år. Der er nogle parameter som spiller ind:

- Har firmaet det rigtige materiale (logo, billeder og tekst).

- Hvor høje krav sætter du til det færdige resultat? Er det ekstra funktioner, som der skal bruges tid på at programmere færdige?

- Hvor mange design udkast har de sendt - Og er du god til at vende tilbage, med evt. rettelser?

- Har de meget travlt, som muligvis kunne retfærdiggøre det lange svar.

Når det så er sagt, så synes jeg det virker dybt dybt useriøst, at du ikke får en tilbagemelding i 14 dage - og slet ikke når du forsøger at ringe eller e-maile. Når vi har med en ny kunde at gøre, som f.eks. skal have en webshop, så har vi, fra vi har modtaget materielerne, 20 arbejdsdage til at gøre det hele færdig. Selvfølgelig kan der dukke noget uventet op, men som standart skal vi være færdige efter 20 dage.

Jeg har før lavet en komplet færdig webshop færdig på 1 uge. Unikt design, unikke funktioner, betalingsgateway, designgodkendelse, programmering og up-and-running på domæne, efter kun 1 uge.

Jeg håber for din egen skyld, at du har noget på skrift i form af en kontrakt. Hos os har vi altid en kontrakt vi referere til, og som vi ligger 110% op ad, med mindre andet er aftalt. Det er en sikkerhed for os selv og for kunden.

Jeg ville møde personligt op på deres kontor, og så tage den derfra. Det plejer at virke bedre, for så "presser" du dem til at komme med et brugbart svar - for når du er gået med til at betale halvdelen af fakturaen, så skal du da også have valuta for pengene.

Håber du kan bruge dette til noget?

/Torben

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  Skiltehuset Esbjerg Skrevet kl. 21:33

Hej Torben,

Tak for dit udførlige svar.

Ja, problemet er netop at jeg ikke hører fra dem. Og jeg har ikke fået det første designudkast endnu !

De har heller ikke spurgt til logo, tekster og billeder endnu.

Du har ret i, at nu er jeg nødt til at tage fat i dem på deres eget kontor.

Jeg tror det bliver ret ubehageligt for dem, når jeg har siddet i bilen i 1 1/2 time og varmet op. (jeg spilder det meste af en dag på turen)

Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:01

Det selvfølgelig ret kritisabelt at de slet ikke vender tilbage og skriver "vi er på sagen" eller lignende... 

Som Torben skriver er det meget forskelligt fra opgave til opgave men når prislejet er 20.000,- vil jeg gætte på det tager mellem 4-8 uger for sådan en shop..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:02

Morten Sletgård:

Hej alle,

Jeg er ved at etablere en magento webshop, og har i den forbindelse bestilt et seriøst (regner jeg med) firma til at lave shoppen.

For 2 måneder siden aftalte vi design, opbygning, indhold m.m.  Jeg indbetalte derefter 10000 kr. i forskud, som svarer til halvdelen af den aftalte pris.

Det skal siges, at det er en lidt mere kompliceret opbygning end normalt.

Firmaet har eksisteret i flere år og har gode referencer. Jeg kender en webshop-ejer, som er vældig glad for det færdige resultat.

Mit spørgsmål er, hvor lang tid det kan tage, at lave en webshop? Det eneste jeg har modtaget indtil nu, er en skitse af en standard magentoside med nogle pile og tekster som forklarer hvad der kan laves. De sidste 14 dage har jeg ikke fået svar på mine henvendelser på tlf. og mails.

Måske jeg har været naiv, men jeg har kun set positive bemærkninger om firmaet her på Amino og jeg har checket deres referencer. Hvad mere kan man gøre?

vh. Morten

Står der ikke noget om leveringstid i kontrakten?
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:21

Morten Sletgård:
Hvad mere kan man gøre?

Ophæv aftalen, få pengene tilbage og find nogle andre. Tro mig, samarbejdet bliver ikke bedre med tiden :o)

Vi har selv været i en lignende situation, og vi var ikke kloge/erfarne nok til at tage konsekvensen med det samme, men regnede med at tingene ville blive bedre, da vi mente at vi havde valgt en professionel partner. Det blev de ikke. Så efter for lang tid, tog vi konsekvensen og rykkede

Heldigvis var Powerhosting  klar til at hjælpe (hvilket de sikkert har fortrudt mange gange siden Big Smile ), og det har være det klogeste valg vi har truffet gennem tiden. De har været uvurderlige for os. Så - med mindre det er dem der omtales her - vil jeg anbefale dig at tage en snak med dem.

Jeg ved ikke hvor travlt de har i øjeblikket, men det kan de sikkert fortælle.

Men min sparsomme erfaring siger mig, at hvis tingene kører sådan i starten af samarbejdet, skal du nok ikke forvente at det bliver bedre fremadrettet. Så se at komme videre.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:29

Hej igen Morten,

Hold da op - det virker godt nok ikke som om at de særlig styr på tingene, og derfor undre det mig at den person som du kender, har været tilfreds med dem. Kan selvfølgelig også være et særtilfælde, men det retfærdiggøre det ikke, at de ikke behandler deres kunder ens - det svarer lidt til at du som kunde får leveret en Ferrari, mens en anden kunde har fået en Fiat, men denne kunde har betalt det samme, som du har betalt for din Ferrari - der skal være styr over tingene.

Men husk nu..det kan godt være at de har klokket godt og grundigt i det og du er rigtig godt sur på dem - men tag den på et professionelt plan, det er dig der skal være den voksne her. Jeg er sikker på at de godt ved at gjort noget dum, det kan også godt være at der er en naturlig forklaring på det hele - selvom at jeg har svært ved at se denne - og de rent faktisk har forsøgt at kontakte dig, så er det lige pludselig dig der står med hånden i postkassen og du kan i givende fald risikere at de vælger at ophøre din kontrakt, og det ønsker du vel ikke?...men en ting er helt sikker, de er ikke nok ikke ventet at du ville møde personlig op på deres kontor - men go for it, husk, som sagt, at have koldt vand i blodet og tag den stille og roligt.

Kan jeg tillade mig at spørge, hvilket firma du har hyret til opgaven? (Du har min forståelse for hvis du ikke ønsker at "hænge" dem ud).

God aften,

/Torben 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Nov 12
Fra  Skiltehuset Esbjerg Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen Torben,

Jeg vil ikke nævne firmaets navn, da jeg håber på en mindelig løsning på problemet, og firmaet en meget kendt her på Amino.

Det er ikke sikkert, at jeg tager samme hensyn, hvis tingene går i hårknude her i løbet af den næste uge .

Det der også hisser mig op er, at for hver uge shoppen ikke kører, koster det mig penge i mistet indtjening og mistede markedsandele.

Jeg håber dog stadig på det bedste. (Det kunne jo være dejligt hvis de læser denne tråd og tager sig sammen)

Morten

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:43

der kan være mange ting der spiller ind sygdomme en af tingene

måske mange opgaver

måske uheld med computer

måske strømafbrydelse

måske er de ikke så gode lige over alle kunder nogle gange behandler nogle bedre en end de vil vil behandle en anden , så have et godt venskab kan være en fordel , men ikke altid der er altid ting tænker normalt bedste sådan og så kan det også gå galt med sin bedste ven

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)