Hvor har du fået ideen at det skulle være animeret?
Jeg har engang set en animation med en pil der kravlede tværs hen over skærmen og pegede på et banner i højre side, men ellers mindes jeg ikke at have sat animationer ifbm. cta.
Jeg mener heller ikke de skal blæse sig op og være til besvær. Men noget simpelt med en lyskegle der bevæger sig hen over knapper eller en pil der blinker roligt eller noget i den stil for at gøre knappen en smule levende.
Det er ikke min ide at lave en stor blinkende knap der gir folk hovedpine. Men jeg er overbevist om at det vil have en effekt i denne sammenhæng når man gør knappen bare en smule levende med en form for bevægelse eller noget der understreger knappens funktion.
Det er en virkelig fin balance, animerede gif's sender lidt en tilbage til fortiden og kan meget nemt give negativ effekt, hvis det ikke gøres elegant.
Jeg melder min enighed - animerede knapper vil med al sandsynlighed ikke have den ønskede effekt, tværtimod.
Den fra billigegolfbolde.dk er sød, men den går igen på alle sider. Og det bliver simpelthen for generende i længden.
Du skal hellere fokusere på at lave en en tydelig call to action knap, som har en fremtrædende placering på dit website. Foretag gerne nogle splittest og prøv dig frem med forskellige farver og former frem for animerede knapper.
Jeg går meget ind for, at man følger sin mavefornemmelse, men i dette tilfælde ville jeg ikke anbefale det, selv om du føler dig helt overbevist om, at det vil have en positiv effekt.
Prøv evt. at google dig frem til nogle gode artikler om brugervenlighed og splittesting.