Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har et koncept, men ved ikke hvordan jeg kommer videre!.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et koncept som jeg er ret sikker på kan blive til noget, men jeg ikke den store initiativ tager (Skeptiker).

Men jeg har ideen, hvordan det skal se ud og og hvad der skal til for at få det op at kører.

Men når man kommer til økonomi,start af virksomhed osv. så er jeg helt på bare bund.

Jeg er sikker på min sag og har kigget om der er noget tilsvarende og jeg har ikke fundet noget.

Men hvem kan man stole på og være sikker på folk ikke bare løber med ideen???

Hvor skal jeg begynde?

Og vis man vil sælge sin ide?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41

Hej

Dette er et stort emne, men jeg vil gerne tale med dig om det på skype thomthej.

mvh

Thomas

Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:12

Som de fleste andre mennesker er du ikke god til alt selv, så måske det er en god ide at slå dig sammen med et par andre, som kan supplere dig godt, - så ville du måske komme til at stå stærkere.

Selvfølgelig skal du ikke kaste dine ideer og tanker til højre og venstre, men jeg synes heller ikke man behøver at være super hemmelighedsfuld. Det jo ikke hvem som helst der har lyst, interesse, er risikovillig og kompetent nok til at tage din ide og forvandle den til en virksomhed. Jeg ved ikke hvor meget man i realiteten kan bruge en hemmelighedskontrakt til noget hvis det kom til stykket, men det er da en mulighed at lave sådan en. Men igen, find de rigtige mennesker og luk op for posen :)

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:55

Du skal først og fremmest spørge dig selv, om du har lyst til at bruge 50 timer om ugen på det her, fordi ligegyldigt hvilken fantastisk ide du har, så er det nødvendigt, at du knokler røven ud af bukserne.

Det næste du skal huske på er så, at næsten ligegyldig, hvilken udfordring du ikke kan løse selv, så er der nogen, der kan løse den for dig og selvom de vil have penge, så er de ofte givet rigtig godt ud. I den forbindelse skal det også nævnes, at der er flere gratis tilbud i forbindelse med dit lokale erhvervsråd.

Det lyder ikke som om du har startet virksomhed før og derfor vil jeg anbefale dig at tage en snak med en erfaren iværksætter eller en der har meget erfaring med virksomhedsledelse. De vil være gode at spare med og vil være med til at udvikle din virksomhed, så du ikke begår alle de klassiske dumheder som næsten alle iværksættere har gjort.

Jeg synes ikke du skal være bange for, om folk vil stjæle din ide, for jeg er helt sikker på, at du er den der brænder mest for det, så ligegyldigt hvad, så er det dig, der vil lægge mest energi i det og derfor vinder du til sidst. Folk er generelt også flinke, hvorfor de gerne vil hjælpe. Er du dog i tvivl, så lav en hemmelighedsaftale, men det er et dårligt udgangspunkt, fordi jeg mener, at det giver et indtryk af, at du ikke stoler på den du arbejder sammen med.

Derfor er mit råd: Find ud af hvad du kan, erkend dine mangler, få folk til at hjælpe dig med det du ikke kan, test din ide, det kan være, at den ikke er så smart som du selv synes, og først og fremmest lad være med at lav en "mobilpitten" - hvis du er i tvivl om, hvad det er så se dette program http://www.emu.dk/erhverv/grundfag/vir/springet/beskrivelser/Mobilpit.html

Skriv til mig, hvis du har brug for konkret hjælp, jeg bruger gerne lidt gratis tid på dig, hvis du er seriøs omkring det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11

Jeg er 100% enig med Morten.

Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:03

Mange tak for jeres svar og jeg ved nu hvor jeg skal starte efter en ordentlig tænkning!Yes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)