Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mersalg - hvordan ? 100pers af 40kr

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle aminoer...

Vi står i den situation at vi har fået mulighed for at overtage en cafe/bager - på nuværende tidspunkt er der underskud, vi har sammen med vores revisor regnet frem til at vi skal have ca 100 personer mere dagligt der smider minimum 40kr, den dag idag er der i gennemsnit en omsætning på 8000,- og 250 kunder kommer igennem - er der nogle der har nogle super fede ider til hvordan vi kan få skabt dette mersalg ? Håber i kan hjælpe :)

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 07:31

Hej,

Først er jeg nødsaget til lige at sige 

, det virker som ret mange mennesker extra pr dag! Hvis i har åbent 12 timer i døgnet, skal i have, ud over de allerede eksisterende kunder, yderligere 8,3 kunder i timen. 

Virker ret umuligt, hvis din plan er at køre videre som en alm bager.

Den eneste løsning jeg kan komme op med er at du evt udvider bageri tanken, og laver sanwich og lign til alle frokost kunderne, og evt prøver at aftale med de omkringliggende virksomheder at de kan få noget rabat hvis de laver faste aftaler med jer.. I kan desuden også prøve at lave noget "hygge hjørne" hvis i har plads til det.. Sælge lidt kaffe, og kaffe. så folk kan bliver der og spise/drikke..

Men seriøst, der er ikke meget spillerum hvis du er afhængig af 100 extra kunder pr dag. 

Held og lykke.,

Success is just like being pregnant. Everybody congratulates you ,BUT nobody knows how many times you were F**ked !!

Tilmeldt 26. Dec 11
Skrevet kl. 07:54

Hey kenni - tak for dit svar..
Det er på nuværende tidspunkt allerede som slrevet en cafe hvor der serveres sanwich, vi vil så udvide med bagels - der er plads til 36 siddende gæster - kaffe blir der også solgt i lange baner, det med erhvervskunder har vi også selv tænkt på, så helt klart en mulighed.
På nuværende tidspunkt er der ikke rigtig brugt penge på marketing hvilket selvfølgelig er et must. Andre gode ider end de nævnte ? :)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 09:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har I omvendt set på hvor I kan spare penge?

En omsætning på ca. en kvart million om måneden er ikke alle caféer forundt. Så med et kig på udgifterne behøver I måske ikke at hæve indtægten lige så meget.

Vh
Brian

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Beckers Køge / Colorama Skrevet kl. 09:11

Hej.

Min første tanke er at 350 igennem på en dag, er en del, så det må være et større bageri, her tænker jeg på kapaciteten i bageriet.. Måske skulle man tænke anderledes, og i stedet satse på faste ordrer... Lokale firmaer, som køber hver fredag.. Behandlingshjem.. andre offentlige instanser.. Disse kunder har fået taget meget af deres tid, og er åbne for at udlicitere sådanne opgaver. Hvis du har et godt produkt er prisen ikke så vigtig.. Der er en god mønt her, og så er det en 'fast' indtægt... vigtig når man er ny..

Bare min tanke. Jeg er i en helt anden branche, og er stadig ny, jeg benytter mig af disse tanker OG DET VIRKER.

Mvh

Henrik

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 09:26
Hej,

Som en anden skriver, undersøg i første omgang hvor der kan spares lidt :) herefter undersøg muligheden for at tage 2-3 kroner mere for de samme produkter synes jeg... :) Det bør altsammen hjælpe...

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 26. Dec 11
Skrevet kl. 10:06

Tak for gode input allesammen - som sagt er det en bager/frokost cafe, vi har sorteret i vores sortiment og har kigget hvor der kan spares, både på lønninger, produkter osv - problemet med at sætte tingene op, er st en stor del af de kunder vi har er stamkunder, som måske ville falde fra hvis man gjorde dette - men som i skriver erhvervene må være vejen frem, samt at markedsføre stedet noget mere end tidligere ejer har gjort, lave nogle lækre frokost tilbud, rabatkuponer til andre butikker i byen etc

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 11:10

Hej Kipperen, det er ret svært at hjælpe til med gode råd osv når vi overhoved ikke kender noget til dit sted.

Hvis du lige laver sådan et hurtigt oplæg: hvor mange ansatte, hvad servere i, har i refill på halv pris af kaffen eller sådan noget )

Fortæl os hvad du gør så folk vælger jeres sted. ( sådan tænker vi ihvertfal i superbest, når vi skal finde kr og øre frem )

Vi har også en cafe i vores SuperBest som har kørt af røvens til men som er begyndt at kører super super fint.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:37

Hej Kiperen

I hvilken by ligger virksomheden?

Hvor tæt på ligger de 3 nærmeste konkurrenter?

Hvad gør de 3 nærmeste konkurrenter bedre en den butik du tænker på at overtage?

F.eks.:

- Målretning mod andre segmenter

- Udbringning

- Brødet smager bedre

- Større udvalg

Hvor mange kunder får de 3 nærmeste konkurrenter pr. dag?

Mit bedste bud, uden at kende ovenstående svar er, at I bør oprette en online kundeklub hvor I bruger Nettet til at kommunikere med jeres kunder.
Og lave nogle lækre sunde tilbud.
Det kunne være, at I hver dag skulle promovere dagens sunde Sandwich ved udsendelse af et dagligt nyhedsbrev.
Denne sandwich er både sund, lækker og billig.
Og så får I mersalget når folk alligevel skal ned og have sandwichen.

Venlig hilsen

Christian

Tilmeldt 26. Dec 11
Skrevet kl. 12:32

Jamen der bliver solgt lidt af det hele morgenbrød, rugbrød, kager, sanwich mm. Kaffen er der gratis refill på - vi vil have 3 fuldtid og en studerende der kommer om eftermiddagen, brødet der sælges er langt bedre end konkurrenterne, da de ikke er en "kædebager" dette kommer fra, vi vil så have bagels på kortet også, da det ikke sælges dette i byen endnu, det budget vi har lagt er skåret ind til benene så godt som muligt - vi har snakket om en salgsluge så folk kan gå forbi og få kaffe etc med på farten, hvor mange der kommer hos konkurrenterne vides ikke og de nærmeste 3 konkurrenter ligger indenfor 3-500 meter fra os, butikken ligger i en sidegade til gågaden, der er ikke gjort reklame for butikken i selve gågaden, så dette ville også klart være en mulighed - dertil sælges der de gængse drikkevarer eksklusivt kaffe vi kværner som kunden kan købe med hjem - håber det var viden nok :) endnu en gang tak for jeres hjælp

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)