Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne navn og juridisk advarsel.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino brugere

Jeg har en ven som har købt davidoff.dk
Han har fået et brev fra fra nogen som siger det davidoff og bla bla. De vil have han omgående opsiger domænet inden en vis dato. Derefter vil de bruge juridiske redskaber.

Nogen der har erfaring med sådan noget. ??

/Fatih

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 22:26

Hvis det var mig ville jeg skynde mig at få opsagt det domæne, inden de går videre med sagen.

Davidoff er et registreret varemærke.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 1. Jul 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:31

Hvis som Søren siger at Davidoff er et registreret varemærke, så ville jeg blot tage kontakt til dem som har skrevet brevet og fortælle dem at man kan overdrage domænet til dem. Så er den sag afsluttet, og det hele kan gøres via DK-Hostmaster's selvbetjening online.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 22:33

Ja, det er vel ikke så underligt, at man ikke må registrerer andres selskabsnavne og brands?

Sorry, men det er altså tilladt at tænke sig om :D

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:35

Hvad hvis man laver noget arbejde som konsulent, hvor man har kaldt sig davidoff design. Så må man heller ikke bruge det domæne eller hvad. Synes de skulle være mere flittige og købe det domæne meget lang tid siden.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:37

Fatih T.:

Hvad hvis man laver noget arbejde som konsulent, hvor man har kaldt sig davidoff design. Så må man heller ikke bruge det domæne eller hvad. Synes de skulle være mere flittige og købe det domæne meget lang tid siden.

Når det er et registeret varemærke så giver det vel lidt sig selv at han ikke må :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:42

Minder mig om at "Amino" er et registeret varemærke ejet af "AMINO HOLDINGS LIMITED" i England... 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:56

Det bliver nok svært at vinde en retssag i sådan et almindeligt ord. Ville svare lidt til at et firma havde registreret Vodka eller sådan noget :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Hej

Kun en trusel, ignorere det.

mvh

Thomas

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:56

Hvis det er et registreret varemærke, ville jeg også opgive det. Hvis man mener at man også har ret til navnet, så er det nødvendig at gå i retten og bevise dette, hvilket kan være meget svært. Jeg synes ikke at man kan sige at de skulle have registreret domænet for længe siden, fordi der findes tonsvis af forskellige måder man kan lave domæner på. F.eks. kan lego både laves som lego.dk, lego.com etc. Desuden l-e-g-o.dk og hvad man ellers finder på af kombinationer.

Opgiv domænet - det ville jeg gøre. Prøv evt. at sælge det til dem?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)