Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmør man kan stole på!!!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså med den udmelding der lyder det til at du burde få nogen til at betale for det, måske en sponsor eller sådan noget?
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 19:49
En sponsor?

Hmm.. jeg ved ikke helt hvordan jeg finder sådan én... men ja, jeg forstår hvad du  mener.

God idé

Venligst Sue

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:04
He he....Ja, det kan være svært at forstå.

Her er måske et par årsager til den store forskel:

• Mange mennsker får ikke beskrevet det de gerne vil have lavet, godt nok.

Der kommer nye krav i processen.

• Programmøren har ikke været dygtig nok til at give estimat

Jeg har som Projektchef gennemført projekt på 65.000 timer med 2,2% i afvigelse ift. første estimat, men har også gennemført projekter på 1.500 timer med afvigelser fra 20-80% afvigelse fra første estimat.

Hvis man får en fast pris, har jeg dog svært ved at forstå, hvordan det kan gå så galt som du beskriver. Når jeg selv skal vælge leverandør ifm. systemudvikling, så handler det ikke så meget om at få det vildt billigt, men mere om at være nogenlunde sikker på at produktet får en god kvalitet og at jeg efterfølgende kan forvente, at 'butikken' stadig eksisterer, så jeg kan få hjæl/support m.m.

Find et par stykker med gode anbefalinger og tag en snak med dem.

Hvis du ikke kan finde ud af hvorfor der er så stor forskel, så bed dem om at 'nedbryde' deres indsats, så du kan se hvad det er du betaler for. Det værste i verden (imo) er at få en pris uden at det er nogenlunde specificeret, hvad jeg betaler for. Du er kunde, så stil krav til din leverandør ;o) Ikke idiotiske og urimelige krav, men krav som er rimelige og fornuftige. Det er jo dine penge der skal bruges. 

PS. Jeg har hørt i min øresnegl, at forumsoftwaren skal udskiftes.......YES......for det må da tage førstepladsen i konkurrencen, om at være verdens dårligste software Alt ligner hat og briller, når man har lavet et indlæg

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:07
Dato: 17-07-2007 10:36:04 Forfatter: sue.dk
Jesper N. Jeg kan godt se pointen... Tak for gode råd.

Og ja måske en god idé at tage fat i nogle der kan bruge et projekt til afgangseksamen.

Bare vær opmærksom på, at hvis de ikke bliver færdige med ''dit'' projekt, så skal du have lavet resten et andet sted.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)