Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny til e-handel - Kan jeg lege med Magento eller lign?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ello Aminos! :)

En meget kort introduktion: Jeg har gået og leget med tanken om en webshop, og har fået nogle råd af nogle bekendte angående ting, som man skal gennemtænke og undersøge osv. Så langt så godt.

Jeg har fundet en potentiel vare, som jeg muligvis gerne vil prøve at forhandle.

Nu kunne jeg så godt tænke mig at prøve at lege med en eller anden form for webshop, inden jeg for alvor eventuelt kaster mig ud i det. Indtil videre har jeg kun arbejdet med adsensesites, og har derfor kun erfaring med WordPress.

Jeg har efter henvisning leget lidt med trial versionen på Shopify, men eftersom det hele er på engelsk er jeg ikke interesseret. Jeg har derudover læst omhyggeligt på dandomain og ewire, men synes at det lyder dyrt, i hvert fald i forhold til mit budget og mine forventninger til mig selv som 100% nybegynder.

Mit spørgsmål lyder derfor således: Jeg har vidst nok forstået at Magento er en slags webshop, som alternativ til f.eks. WordPress som jeg har som sagt kun har arbejdet med tidligere, men kan jeg på en eller anden måde opsætte Magento, og lege og eksperimentere med det, uden at købe domæne og alt muligt først? Dette vil jeg nemlig gerne vente med, til jeg har et godt navn til webshoppen/firmaet, hvilket først vil komme senere i min nuværende proces. 

På forhånd tak for hjælpen :)

- Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 01:32

Hej Mads.

prøv at tage et kig på www.prestashop.com 100% gratis og med dansk sprogpakke.

min side www.altimobiler.dk er bygget på prestashop dog med en masse ting jeg har fået tilpasset til mine behov...

hvordan og hvorledes det hele fungerer mht. at ligge siden op på webhotellet ved jeg intet om men der er mange der har erfaring med prestashop så du kan nemt finde nogen der kan hjælpe dig for få penge til det...

Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:42

I så fald ville jeg kigge på WooCommerce som er et fantastisk webshop plugin til WordPress i rivende udvikling. Nemt at gå til, og dækkende for langt de flestes behov.

- Emil

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Intelligo Denmark ApS Skrevet kl. 01:43

Hej Mads, 

Jeg har sendt dig en lyn hurtig PM som du kan kigge på, så kan vi evt. tales ved i morgen :-) 

Med venlig Hilsen Julian F. Christmas.

Læs om konverteringsoptimering og webbureauet Intelligo her intelligodenmark.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 01:59

Tak for svarene guys :-) Tænker over alle 3. 

Emil, 

Emil Blücher:
I så fald ville jeg kigge på WooCommerce som er et fantastisk webshop plugin til WordPress i rivende udvikling. Nemt at gå til, og dækkende for langt de flestes behov.

Hvad så med betalingsmåder og sådan? Følger det med eller hvordan får man det ordnet?

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Bamsekram.dk Skrevet kl. 06:44

Hej Mads,

På Magentohotel.dk kan du få en gratis demoshop (uden at købe domæne). Den kan du konfigurere og lege med som du vil - Jeg mener at du kan bruge den i 3 måneder. Det gjorde vi selv i forbindelse med Bamsekram.

Mvh.

Martin

Bamsekram er Danmarks blødeste webshop. Køb dine bamser og fødselsdagstog online. Steiff, Teddy-Hermann og GUND.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:23

Hej Mads

Jeg syntes du skal kigge på vores CloudSprout produkt. CloudSprout er en SiteBuilder til bygge webshops og sites. Med CloudSprout er det nemt at bygge selv, det hele foregår via drag-n-drop, og der er ingen programmering involveret.

Hvis du kender Adobe's programmer, vil du forhåbentligt føle dig hjemme i CloudSprout. Her er copy/paste, history og endda på samme tastatur genveje.

En anden vigtigt ting, er muligheden for Responsive Design. Som er en teknik til at få siden til at tilpasse forskellige enheder som smartphones , tablets og selvfølgelig almindelige PC'er. Hvis dit site ikke skal være forældet næste år, så er det nødt til at understøtte Responsive Design.
Man siger allerede idag, at ikke havde en mobilversion, er det samme som at havde en fysisk butik og havde lukket to dage om ugen. Så hvorfor bygge et site der er forældet fra starten.

I starten er CloudSprout gratis, men senere når der er gang i din forretning og du har omsæt for over 3750 kr. i 3 måneder i træk. Så koster CloudSprout med e-handel 375 kr. pr. måned.

Vi launcher d. 3 december, så giv os en chance og se om CloudSprout ikke er løsningen, der kan sætte dig fuld kontrol over dit site og sparer dig en masse penge.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:29

Mads Grønlund:

Tak for svarene guys :-) Tænker over alle 3. 

Emil, 

Emil Blücher:

Hvad så med betalingsmåder og sådan? Følger det med eller hvordan får man det ordnet?

Som udgangspunkt har du 4 muligheder:

1: Udelukkende at starte op med at modtage betalinger via bankoverførsel = gratis

2: Gå udenom selv at finde indløsere til dine kort, ved at benytte en løsning såsom Ewire eller PayPal 

3: Gå hele vejen ved at finde henholdsvis en PSP (betalingsgateway), og tegne aftaler med relevante kortindløsere. 

Følgende danske payment service providers virker på WooCommerce platformen: DIBS (har ikke været så stabile på det sidste, og har en lidt bumpy fortid), Quickpay og ePay

Herefter skal du gøre op med dig selv, hvilke kort du ønsker at kunne tage, da det afgør hvilke(n) indløser(e) som du skal bruge. Bemærk at ikke alle indløsere understøttes af alle PSP'er:

Rene Dankort og eDankort: NETS. (husk dog på at næsten alle Dankort er Visa/Dankort)

Visa, Maestro og Mastercard: Swedbank, Handelsbanken, Teller (samme koncern som NETS), samt Euroline.

JCB Cards, American Express og China Union Pay: Teller

Diners Club: Euroline

Herudover har DIBS og Quickpay en række alternative betalingsmetoder som du kan tilknytte (paypal, forkskellige banker, fakturasystemer med mere)

Betalingsmodulerne til ePay, Paypal og DIBS koster 50$, mens modulerne til Quickpay og Ewire er gratis. Vælger du løsningsmodel 3, skal du betale et månedligt gebyr til din PSP. Herudover kræver indløserne som udgangspunkt et årligt gebyr for lade dig benytte deres service, udover den procentvise sats som de snupper i gebyr fra hver betaling.

Er budgettet ikke så stort, kunne du vælge at benytte ePay som PSP og Euroline som din eneste indløser. Gør du det, så slipper du for at betale årligt gebyr til din indløser, samtidig med at du får mulighed for at tage både Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og Maestro. Quickpay arbejder også på at understøtte Visa/Dankort betalinger fra Euroline, men er dog ikke helt færdige med dette endnu. 

En anden billig model er udelukkende at køre med Dankort og eDankort. NETS tager kun 1000 DKK årligt, og tager kun en lille procentvis del af betalingen i gebyr. 

Husk på at din hjemmeside som oftest skal godkendes, således at den lever op til indløsernes krav.

- Emil

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 11:38
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:42

Sander:

"Din virksomhed skal have en Dankort-aftale til internettet hos Nets - det tidligere PBS for at kunne modtage Dankort og VISA/Dankort."

Er det bare mig, der er forkert på den?

Ja, det er det. Citatet fejler som udgangspunkt ikke noget, du skal bare bide mærke i "...Dankort og VISA/Dankort". Vil du kunne tage rene Dankort er der ingen vej udenom NETS. Er det nok at kunne tage Visa/Dankort kan du sagtens køre med en ePay + Euroline løsning.

- Emil

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)