Det er ganske enkelt et umuligt spørgsmål at svare på. 
Scrapebox indeholder så mange muligheder, særligt med de mange plugins som øger funktionaliteten, at det rigeligt kan være pengene værd, hvid blot du har behov for en enkelt af dem.
Alene til at høste PR på sider kan du få stor fornøjelse af Scrapebox, ligeså til at finde døde domæner, finde søgeord, relevante hjemmesider, dofollow blogs, 404 sider og vitterligt meget mere, som hurtigt kan ende i den mere grå zone.
Det er altså mere spørgsmålet om hvorvidt du vil få for $70-80 (jeg gav kr. 350) værdi til lige netop den opgave du skal udføre. Hvis det alene drejer sig om at finde dofollow blogs du kan kommentere på, så ville jeg mene at det var rimelig simpelt at finde tilstrækkeligt med Googles hjælp alene.
Udfordringen med Scrapebox er i højere grad at finde kreative måder at bruge det på, end hvorvidt det er pengene værd. Eller sagt på en anden måde: Det er kun pengene værd, hvis du reelt bruger det.
Så hvis du allerede har fundet dofollow blogs via Google og har gode resultater med at lave kommentarer, så er det oplagt at få et tool til at effektivisere processen, men hvis du regner med at starte med at benytte Scrapebox, så tror jeg du er et skridt for tidligt ude.
I øvrigt er det et lækkert program, som kan meget, når man har tilstrækkeligt med proxies og programmet ikke går ned. Hvis du søger efter "Scrapebox discount" eller lignende kan du sikkert finde det billigere end de $97 de tager på hjemmesiden.