Hej Amino, Har lige fået min konto her. Jeg skal til at lave min første opgørelse, og jeg administrere selv mit bogholderi. Har læst om det, og jeg har spurgt til råds. Hørte om dette forum, og tænkte også lige at få jeres erfaring med. Jeg har sendt en faktura afsted på 32.000 kr. Jeg skal til betale en faktura på 8000 kr., og en faktura på 1500. Dette er det som jeg har fået præsteret... Hvad skal betales til moms og skat? Og hvordan fungere det i forhold til at jeg for eksempel kan trække en arbejdsrelateret computer fra? Hvordan du kunne regnskabet se ud i forhold til + og -. Jeg håber på at kunne få et par indlæg i respons. Venlige hilsener |
Altså... det er måske lidt meget her på Amino, men lad os kigge på det. Jeg går ud fra at de beløb du har opgivet er ex moms.
Du har så opkrøvet 25% af 32.000 = 8.000 i salgsmoms.
Du har betalt 25% af 9.5000 = 2375 i købsmoms.
Disse to tal skal du angive i forb. med din momsopgørelse, og du skal indbetale forskellen til skattefar.
Du kan trække momsen på en arbejdsrelateret computer fra i den periode hvor du køber den, men den skal afskrives over f.eks. 3 år. Jeg vil nok anbefale dig at få en, der ved lidt om regnskab til at hjælpe dig