Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel mail pas på: Opdater din konto fra "Nets bank

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allesammen,

Ville lige advare mod en mail jeg lige har fået her i dag. Aner ikke hvordan de har fået fat i min e-mail adresse, der jeg er meget påpasselig med den. Men her er mailen:

Emne: Opdater din konto

Afsender: Nets bank

Email:

Kære kunde,

I virkeligheden, af sikkerhedsmæssige årsager beder vi vores kunder til at opdatere kreditkort.
For at få adgang processen med at opdatere dit kreditkort, skal du klikke på sikker linket nedenfor:

Opdatere mit kreditkort

Tak for din tillid

Med venlig hilsen
Nets services til medlemmerne.
@2012 Secured E-mail Communication.   

--------------------------------------

Det er lidt sjovt da jeg ikke er kunde hos nets, men det må være målrettet mulige kunder hos nets. Så ville de nok heller ikke bede mig om at opdatere mine kreditoplysninger af sikkerhedsmæssige årsager. Så lugter det også langt væk.

Det er svindel da det er sendt fra e-mail adresse "centre@nets-dk.info" og linker til http://samikids.com/wp-apps.php 

SLET DERFOR MAILEN MED DET SAMME OG TRYK IKKE PÅ LINKET! Da der måske er et ondsindet script på siden. 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:59

Tvivler på der er mange her som er dumme nok til at tage den der seriøst, særligt fordi der ikke er noget der hedder "Nets Bank" :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 14:00

Tak Smile

Jeg har fået samme e-mail

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den slags mails kommer jo hele tiden, også fra de forskellige pengeinstitutter, selv paypal forsøger de med

det har stået på i flere år så intet nyt i det :-)

Så en gang et forsøg på en www adresse som til forveksling lignede en rigtig adresse, når man så havde givet sine oplysninger stillede den falske side om til den rigtige, så det lignede en fejl og man skulle logge ind igen, så man ikke opdagede man også havde givet sine oplysninger til den falske, opfindsomheden er stor, men så længe man bruger sin sunde fornuft kan det ikke gå galt, ingen seriøse vil sende sådanne mails :-) 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:12

Er der andre, der har fået den fra SKAT, hvor de vil tilbagebetale et beløb og man derfor skal opdatere sine oplysninger?

Jeg må indrømme, at jeg synes, den er uhyggelig godt udført. Der er dog lidt stavefejl.

Men at man skal have lidt penge tilbage fra skat er der desværre sikkert nogen, der hopper på. Desuden står der mailen kommer fra info@skat.dk og hjemmesiden man kommer til er også ok udført, så den ligner en side fra SKAT og desuden er på dansk.

Hvis snyderne bliver bare lidt bedre og får rettet alle stavefejl, så kan jeg godt forstå, hvorfor nogen falder i fælden.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 14:14

Jack:

Den slags mails kommer jo hele tiden, også fra de forskellige pengeinstitutter, selv paypal forsøger de med

det har stået på i flere år så intet nyt i det :-)

Så en gang et forsøg på en www adresse som til forveksling lignede en rigtig adresse, når man så havde givet sine oplysninger stillede den falske side om til den rigtige, så det lignede en fejl og man skulle logge ind igen, så man ikke opdagede man også havde givet sine oplysninger til den falske, opfindsomheden er stor, men så længe man bruger sin sunde fornuft kan det ikke gå galt, ingen seriøse vil sende sådanne mails :-) 

Det er bar dumt at besøge linket. For så er man allerede hoppet i fælden. Da de kan lave et såkaldt "Drive by download" hvor du uden anelse har fået din pc inficeret med noget crap, bar ved at besøge linket/sitet. 

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:29

Àsgeir Gunnarsson (Powerppc.com):
Det er bar dumt at besøge linket. For så er man allerede hoppet i fælden. Da de kan lave et såkaldt "Drive by download" hvor du uden anelse har fået din pc inficeret med noget crap, bar ved at besøge linket/sitet. 

Det kommer jo helt an på hvordan man gør og hvad man bruger ;-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:55

Dem har jeg snart fået 50 af :) Samme mail bare gensendt.., Lidt komisk... Har også snart fået fra alle andre banker end min egen og jeg har ikke engang en bankkonto i mit navn/mail.... :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 16:17

Dem modtager jeg efterhånden et par stykker af om dagen.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:27

man  får hele tiden den slags mail i dag har jeg fået 2 fra skat.dk af hvor jeg bare skulle udfylde mine dankort konto oplysninger , det er rent svindel som kun er ude på at få mine dankort oplysning og ikke noget med jeg får skat tilbage som der står e-mail , jeg fik

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)