Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A/B testing hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi vil gerne teste vores menubar på vores hjemmeside, med en ny. Jeg vil gerne gøre det så 50% kommer ind på den nuværende og 50% kommer ind på den nye. Jeg ved godt hvordan man tester når det kun er en side, men når det er menuen på alle vores sider, har jeg ikke evnerne. 

Er der nogen som kan hjælpe med det?

Jesper

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:51

Hej Jesper,

Du kan eventuelt benytte dig af værktøjer som Visual Website Optimizer eller lign. for at gøre selve opsætningen af spiltests lettere.

Hvilken webshop er der tale om og hvilke værktøjer benytter du normalt til at splitteste?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:11

Hvis I bruger Google Analytics har I allerede idag mulighed for dette. Det ligger under "Content" (så vidt jeg husker) i venstre menuen og hedder "Experiements". Her kan I sætte alle de A/B tests op I lyster.

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:18

Jeg bruger faktisk analytics til det nu, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal gøre det, når det er med et er menuen på et helt site, og ikke bare en enkelt underside man ændre lidt på.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:27

Patrick Olsen:

Du kan eventuelt benytte dig af værktøjer som Visual Website Optimizer eller lign. for at gøre selve opsætningen af spiltests lettere.

Michael Aagaard har lavet en fin lille video om hvordan du opsætter din første splittest med Visual Website Optimizer.

Visual Website Optimizer giver en gratis prøveperiode, hvor du kan teste op til 10.000 besøgende (Så vidt jeg husker). Hvis du vil splitteste gratis, kan du bruge Eksperimenter, som du finder under menupunktet "Indhold" i Google Analytics

Her er en video fra Google der viser hvordan du sætter et eksperiment op.

Jeg synes dog ikke at splittesting i Google Analytics er så brugervenligt som Visual Website Optimizer, så du kan godt have glæde af at starte med Visual Website Optimizer for at komme i gang med splittesting og derefter gå over til Google Analytics, når du er blevet lidt mere komfortabel med at opsætte splittests.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)