Som overskriften lyder har jeg lidt problemer med at vælge hvilken webshop jeg skal starte ud med, vil helst gerne kunne begynde salget hurtigst muligt (helst i starten af december). Selvfølgelig uden at gå på kompromis med kvaliteten af webshoppen. Jeg har arbejdet lidt på den her webshop hos Danhost: Kan i ikke give lidt feedback på den:
Måske jeg er lidt farvet af prestashop men jeg synes helt klart det to themes fra Templatemonster er visuelt pænest. Om det skal være den ene eller den anden har lidt at gøre med signaler du vil sende. 41550 er mest rolig i farverne og giver lidt mere fokus på produkterne der sælges, hvor 41354 giver mere "spræl" og derved også mindre fokus på produkterne.
Igen så kan du hurtigt dæmpe 41354 med nogle få rolige billeder på forsiden...
Omkring opstartstid er der ikke den store forskel. Det der vil tage længst tid er at få billederne til forsiden klar og lagt varer på og det er jo op til dig selv :-)
Jeg er helt klar enig med dig at Prestashoppen er pænest visuelt. Men når det så er sagt skal man først have oversat alt til dansk, sat betalingsmodul op (Ved ikke om det er så svært). Og hvordan ligger adminstationsdelen i prestashop? Jeg har aldrig brugt det før. Er skriften lige til at skrifte eller skal man ind af alle mulige bagveje for at få det ændret til dansk? Men hensyn til billeder og produkter er jeg ret ihærdig med at få lagt dem op. Så det er ikke der problemet ligger!
Det meste af prestashop er oversat men dog ikke de moduler det tema du køber bruger. Forvent dog at version 1.5.+ kræver mere oversættelse end version 1.4.+. Betalingsmoduler ligger klar og sættes op på 5 min. Det er klart diverse aftaler omkring modtagelse af kreditkort kan tage noget tid alt efter hvilken udbyder du vælger.
Administrationsdelen bør ikke være det store problem det er rimelig logisk bygget op og jeg er sikker på du hurtigt vil fange den.
Du kan se demo af backend her: http://www.prestashop.com/en/demo (det er til den sidst nye version) som jeg også mener de temaer du har fundet er til.
Umiddelbart vil jeg mene, at hvis du står stort set uden erfaring, så får du mere end svært ved at få en PrestaShop til at fungere effektivt på noget der ligner 2 uger, som der er til primo december.
Hvis det er din første shop, og i det hele taget en ny forretning du er i gang med, så kunne jeg forestille mig, at du har mere end rigeligt at se til mht. leverandøraftaler, marketing og drift af forretningen.
Jeg hælder mest til nr 2, fordi den giver et mere roligt overblik og følelse end den første. Dette er vigtigt da shoppen af kunden bliver vurderet meget hurtigt af kunden - tænk at miste salg på at det er en smule for rodet. Der skal nok et par småjusteringer til i css'en, men ellers set det meget fornuftigt ud.
Du starter en webshop på meget dårlige forudsætninger, og du skal undersøge markedet, marketingmuligheder og meget mere før du starter den. Ellers spytter du bare start penge i noget der ikke kommer til at omsætte for mere end 1 krone.
Så i det themplates jeg har kigget på der skal man oversætte alt selv? Hvor svært af det, og hvor lang tid tager det? Super med betalingsmoduler! hvilke skal man modtage betallinger med ? EPAY ? Skal man bare købe templated eller skal man også hoste det hos dem med det samme, eller er det bedre med en dansk hoster, med hensyn til SEO og sådan?
Jeg ved ikke om jeg starter min Webshop med dårlige forudsætninger. Det handler vel om at se muligheder og ikke forhindringer. Jeg spytter skam ikke penge i noget jeg ikke har styr på, eller for den sags skyld tror på. Jeg omsætter allerede for et okay beløb ved salg diverse steder (Uden webshop) Så det er fordi jeg ikke har fået startet min webshop endnu.